DERS ADI

: Kimya Öğrenimi ve Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5012 Kimya Öğrenimi ve Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrenme kuramlarını ve özelliklerini bilmek ve kuramlara uygun kimya alanında etkinlik geliştirme ve bu etkinliklerin uygulanmasını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme kuramlarını ve özelliklerini açıklayabilme.
2   Öğrenme kuramlarını ve özelliklerini karşılaştırabilme
3   Öğrenme kuramlarını ve özelliklerini değerlendirebilme
4   Öğrenme kuramlarını temel alan kimya etkinliklerini planlayabilme
5   Öğrenme kuramı temel alan kimya etkinliklerini uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme ve öğrenme teorileri
2 .Piaget öğrenme kuramı ve kimya öğretimine uygulanması
3 J.Bruner in öğrenme kuramı ve kimya öğretimine uygulanması
4 R.Gagne nin öğrenme kuramı ve kimya öğretimine uygulanması
5 D.Ausubel inöğrenme kuramı ve kimya öğretimine uygulanması
6 Yapılandırmacı yaklaşımın kimya öğretimine uygulanması
7 Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi ve kimya öğretimine uygulanması
8 Öğrenci Sunumları
9 Öğrenme teorilerinin kimya öğretim stratejilerine olan etkileri
10 Kimya öğretim programı
11 Öğrenme teorilerinin kimya öğretim programına olan etkileri
12 Öğrenme teorilerinin kimya öğretim programına olan etkileri
13 Fen bilimleri eğitiminde laboratuvar kullanımı, kimya öğretimi açısından önemi ve örnek uygulamalar
14 Öğrenme, öğretme ve öğretim programı üzerine yapılan son çalışmalar.
15 Final sunumları ve ödevlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kimya Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/Dünya Bankası, 1997, Ankara
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Driver, R. (1997) The Application of Science Education Theories: A Reply to Stephen P. Norris and Tone Kvernbekk. Journal of Research in Science Teaching, 34 (10), 1007-1018

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

gulten.sendur@deu.edu.tr

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 3 25 75
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14555
ÖK.24555
ÖK.34555
ÖK.44555
ÖK.5445555