DERS ADI

: Biyoloji Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 5031 Biyoloji Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Biçimlendirici ölçmenin etkili uygulanması, ölçme değerlendirme ile öğrenme ilişkisi, öğrencilerin ölçme değerlendirme sürecine katılması ve alternatif ölçme değerlendirme uygulamaları konularında öğrencilerin bilgi ve yeteneklerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme arasındaki farkları söyleyebilme.
2   Ölçme değerlendirme ile öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
3   Biçimlendirici ölçmenin temel özelliklerini açıklayabilme.
4   Biçimlendirici ölçmenin sınıfta nasıl etkili uygulanabileceğini açıklayabilme.
5   Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri ile ilgili materyal geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme değerlendirmeye giriş, temel kavramlar ve tanımlar
2 Ölçme değerlendirmede yeni yaklaşım arayışının nedenleri
3 Biçimlendirici ve sonuca yönelik ölçme değerlendirme
4 Ölçme değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki
5 Geribildirim, etkili geribildirimin özellikleri, öğrenme üzerine etkisi, yapılan araştırmalar
6 Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri
7 Performans değerlendirme
8 Arasınav
9 Performans görevleri hazırlama
10 Portfolyo değerlendirme
11 Öz değerlendirme
12 Rubrik
13 Ölçme değerlendirme sonuçlarının kullanımı
14 Alternatif ölçme değerlendirmede geçerlik ve güvenirlik
15 Öğretmenlerin ölçme değerlendirme uygulamalarını etkileyen faktörler ; öğretmenlerin kişisel anlayış ve algıları, öğretmen eğitimi ve yasal beklentiler.
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Biggs, J.B. 1987; Student Approaches to Learning and Studying. Melbourne, Australia: Australian Council for Educational Research.
Black, P. and Wiliam, D. 1998; Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, 5 (1):7- 74

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 3 39
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 2 15 30
Sunum hazırlama 2 15 30
Diğer kısa sınav vb. 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1322242
ÖK.2322242
ÖK.3322242
ÖK.4322242
ÖK.5322242