DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Alanyazın Taraması, Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5048 Matematik Eğitiminde Alanyazın Taraması, Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulaması SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı lisansüstü öğrencilerine matematik eğitimi alanında alanyazın taramasını tanıtmak, nitel araştırma türleri hakkında detaylı bilgi vermek ve bu konular hakkında çeşitli uygulamaları görerek, bu anlamda bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde alanyazın taraması nasıl yapılır tanıtılması
2   Matematik eğitiminde alanyazın taramasına yönelik uygulamaların yapılması
3   Matematik eğitiminde problem durumuna yönelik yöntemsel tasarım nasıl yapılır tanıtılması
4   Matematik eğitiminde problem durumuna yönelik yöntemsel tasarım uygulamaları
5   Matematik eğitiminde bir problem durumu belirleme, bununla ilgili alanyazın taraması yapma ve bu duruma yönelik yöntem tasarımı

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Yin R. K. (2018). Case study research and applications: design and methods, 6 th edition. London: Sage.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluative methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th edition). San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık.
O'Leary, Z. (2017). The essential guide to doing your research project. Sage.
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155523244354
ÖK.23532523254
ÖK.33532523254
ÖK.43532553254
ÖK.5353252232545