DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Teoriler ve Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5047 Matematik Eğitiminde Teoriler ve Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve model kavramlarına dair bir temel oluşturup, matematik eğitiminde kullanılan teorik yaklaşımları tanıtmaktır. Bu bağlamda, matematik eğitiminde kullanılan farklı teori ve yaklaşımlar araştırma problemleri ile desteklenerek öğrencilere tanıtılacak ve bilimsel bir araştırmanın temeli olan bu kavramlara dair bilgi edinmeleri desteklenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve model kavramlarının tanıtılması
2   2. Bilimsel bir araştırmada Teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve modelin rol ve işlevini anlama
3   3. Matematik eğitimi alanında güncel çalışmalarda kullanılan teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve modelleri tanıma
4   4. Matematik eğitimi alanında güncel çalışmalarda kullanılan teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve modelleri karşılaştırma
5   5. Matematik eğitimi alanında güncel çalışmalarda kullanılan teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve modelleri araştırma ve kendi çalışmalarında nasıl kullanabileceğine dair bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Matematik Eğitiminde Teori, Teorik Çerçeve ve Kavramsal Çerçeve
2 2. hafta Kavramsal ve İşlemsel Anlama
3 3. hafta Kavram İmajı ve Kavram Tanımı
4 4. hafta Matematiksel Düşünme
5 5. hafta Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyi
6 6. hafta Zihnin Geometrik Alışkanlıkları
7 7. hafta Gerçekçi Matematik Eğitimi
8 8. hafta Ödev Sunumları
9 9. hafta Matematik eğitiminde ispat ve ispatlama
10 10. hafta Pedagojik Alan Bilgisi
11 11. hafta Öğretmek için Matematiksel Bilgi
12 12. hafta Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
13 13. hafta Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
14 14. hafta Matematiksel Modelleme
15 15. hafta Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Tall, D., & Vinner, S. (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, 12(2), 151-169.
Hiebert, J. (Ed.). (2013). Conceptual and procedural knowledge: The case of mathematics. Routledge.
Usiskin, Z. (1982). Van Hiele Levels and Achievement in Secondary School Geometry. CDASSG Project.
Driscoll, M. J., DiMatteo, R. W., Nikula, J., & Egan, M. (2007). Fostering geometric thinking: A guide for teachers, grades 5-10. Portsmouth, NH: Heinemann.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
Hill, H., & Ball, D. L. (2009). The curious and crucial case of mathematical knowledge for teaching. Phi Delta Kappan, 91(2), 68-71.
Koehler, M. J., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is technological pedagogical content knowledge (TPACK) . Journal of Education, 193(3), 13-19.
Hanna, G. (2000). Proof, explanation and exploration: An overview. Educational studies in mathematics, 44(1), 5-23.
Tall, D. (Ed.). (1991). Advanced mathematical thinking (Vol. 11). Springer Science & Business Media.
Gravemeijer, K., & Doorman, M. (1999). Context problems in realistic mathematics education: A calculus course as an example. Educational studies in mathematics, 39(1), 111-129.
Drijvers, P. (2015). Digital technology in mathematics education: Why it works (or doesn t). In Selected regular lectures from the 12th international congress on mathematical education (pp. 135-151). Springer, Cham.
Blum, W., & Ferri, R. B. (2009). Mathematical modelling: Can it be taught and learnt . Journal of mathematical modelling and application, 1(1), 45-58.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154523244344
ÖK.23522523244
ÖK.335325233244
ÖK.435325532244
ÖK.5353252232545