DERS ADI

: Matematik Eğitimi Literatürüne Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5033 Matematik Eğitimi Literatürüne Giriş SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik eğitimi literatürünü tanımaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitimi neden önemlidir bilgisine sahip olma.
2   Matematik eğitimi neleri içerir , Çalışma alanları nelerdir bilgisine sahip olma.
3   Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisini kavrama.
4   Matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisini kavrama.
5   Matematik eğitiminde STEM(Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) çalışmalarını kavrayabilme.
6   Literatür taraması yapabilme.
7   Konu ile ilgili yapılan çalışmaları analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik eğitimi nedir Neden önemlidir Freudenthal, H. (1968).
2 Klamkin, M.S. (1968)
3 Skemp, R. (1978)
4 Matematik eğitiminin hiyerarşisi Hart, K. (1981).
5 Matematik eğitiminin çalışma alanları nelerdir
6 Matematik eğitiminin çalışma alanları nelerdir
7 Matematik eğitiminin çalışma alanları nelerdir
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik eğitiminde PCK modeli Matematik eğitiminde PCK modeli
10 Matematik eğitiminde PCK modeli ve bileşenlerine yönelik literatür taraması
11 Matematik eğitiminde TPCK modeli
12 Matematik eğitiminde TPCK modeli ve ilgili literatür taraması
13 Matematik eğitiminde STEM
14 Matematik eğitiminde STEM ve literatür taraması
15 Yarıyıl Sınu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful. Educational Studies in Mathematics, 1, 3-8.

Hart, K. (1981). Hierarchies in mathematics education. . Educational Studies in Mathematics, 12, 205-218.

Klamkin, M.S. (1968). On the teaching of mathematics so as to be useful. Educational Studies in Mathematics, 1, 126-160.

Koehler, M. J., Mishra, P., (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6),1017 1054.

Koehler, M. J., Mishra, P., Yahya, K. (2007).Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy and technology. Computers & Education, 49 , 740-776

Koehler, M. J., Mishra, P., (2008). Introducing TPCK. AACTE Committee on Innovation and Technology (Ed.). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators. New York: Routledge.

Sfard, A. (1991). On the dual nature of mathematical conceptions: Reflections on processes and objects as different sides of the same coin. Educational Studies in Mathematics, 22, 1-36.
Shulman, L.S. (1986). Those who understand; Knowledge growth in teaching, Educational Researcher, 15(2), 4-14.
Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform, Harvard Educational Review. 57 (1), 1-22.
Skemp, R. (1978). Relational Understanding and Instrumental Understanding. The Arithmetic
Teacher. 26(3), November, 9-15.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1433
ÖK.2433
ÖK.353
ÖK.45344
ÖK.5335
ÖK.65334
ÖK.753332