DERS ADI

: Dilbilim ve Dilbilgisi Öğretimi: Sözdizim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 5022 Dilbilim ve Dilbilgisi Öğretimi: Sözdizim SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Geleneksel Fransızca dilbilgisinde (ders kitapları ve temel dilbilgisi kitapları) sözdizim (tümce-sözce ve öbek yapıları, sözdizimsel işlevler) öğretiminin dilbilim açısından değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel Fransızca dilbilgisinin sözdizimi olgularını sunma ve öğretmedeki yaklaşımını dilbilim açısından sorgulayabilme.
2   Geleneksel sözdizim ile dilbilimsel sözdizim arasındaki farkı öğretebilme.
3   Fransızca sözdizim olgularını dilbilimsel bir yaklaşımla betimleyebilme.
4   Fransızca sözdizim olgularını dilbilimin katkısından yararlanarak biçimsel-işlevsel bir yaklaşımla öğretebilme.
5   İleri düzeyde Fransızcanın sözdizimsel yapılarını kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tümce dilbilgisi-sözce dilbilgisi
2 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında tümce-betimleme
3 Tümce öğretimi için bir öneri-uygulama
4 Sözce-betimleme
5 Sözce öğretimi için bir öneri-uygulama
6 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında ad öbeği-betimleme
7 Ad öbeği öğretimi için bir öneri-uygulama
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında fiil öbeği-betimleme
10 Fiil öbeği öğretimi için bir öneri-uygulama
11 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında Özne ve Yüklem-betimleme
12 Özne ve Yüklem öğretimi için bir öneri-uygulama
13 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında Nesne ve Tümleç-betimleme
14 Nesne ve Tümleç öğretimi için bir öneri-uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gary-Prieur, M.-N., (1985), De La Grammaire A La Linguistique, A. Colin.
2. Arrivé, M. & Gadet, F. & Galmiche, M., (1993), La Grammaire d Aujourd hui, Flammarion.
3. Le Goffic, P., (1993), Grammaire De La Phrase Française, Hachette.
4. Maingueneau, D., (2007), Syntaxe Du Français, Hachette.
5. Grévice, M. & Goosse, A., (2007), Le Bon Usage, Duculot.
6. Rioul, R. & Pellat, J.-C. & Riegel, M., (2009), Grammaire Méthodique Du Français, PUF.
7. Wilmet, M., (2010), Grammaire Critique Du Français, De Boeck.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dilbilgisi kaynaklarını değerlendirme; sunumlarla sözdizim olgularını betimleme ve öğretme uygulamaları yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

talat.akaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Uygulama 6 3 18
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 3 3
Final sınavına hazırlık 1 3 3
Sunum hazırlama 1 10 10
Diğer (örnek metinler ve alıştırmalar hazırlama) 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1553444
ÖK.2553444
ÖK.3553444
ÖK.4553444
ÖK.555344