DERS ADI

: Uygulamalı Dilbilim II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5016 Uygulamalı Dilbilim II SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

öğrencileri ruhdilbilim, islevsel dilbilim, bilisel dilbilim,sinirdilbilim ve korpus dilbilim alanlarında ilgili kavramları kazandırıp eleştirel düşünme yetenegini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygulamalı dilbilimle ilgili kavramları tanımlar.
2   Uygulamalı dilbilimle ilgili ve İngilizcenin dilbilimsel sistemiyle ilgili farkındalık kazandırır.
3   Uygulamalı dilbilim konularıyla ilgili araştırma yapma ve verileri tartışma becerisini uygular.
4   Uygulamalı dilbilimle ilgili eleştirel bakışı kazandırır
5   Eldeki verilere göre karar verebilme ve muhakeme yapabilme yetenegi kazandırır.
6   Belirli bir araştırma desenine göre konuyu araştırma ve veri toplama becerisini geliştirir.
7   Uygulamalı dilbilim içinde yer alan kuram, model ve araştırmaları değerlendirme becerisini geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş.
2 Temel kavramların tanıtımı.
3 Ruhdilbilim.
4 Ruhdilbilim.
5 Sosyodilbilim.
6 Beyindilbilim.
7 Felsefi dilbilim.
8 arasınav.
9 Fonksiyonel gramer.
10 Bilişsel dilbilim.
11 Bilişsel dilbilim.
12 Chomsky.
13 Komputasyonal dilbilim.
14 Korpus dilibilim.
15 Yılsonu sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cook, G. (2008). Applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.
Davies, A., & Elder, C. (2006). The handbook of applied linguistics. London: Blackwell.
Ellis, R. (Ed.). (1994). The study of second language acquisition. Oxford: OUP
Fowler, H. R., & Aaron, J. E. (2004). The little brown handbook. NY:Pearson Longman
Kaplan, R. (2005). The Oxford handbook of applied linguistics. Oxford: OUP
Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Boston: Heinle & Heinle.
Mitchell, R., & Miles, F. (1998). Second language learning theories. London: Arnold.
Scovel, T. (2008). Psycholinguistics. Oxford: Oxford University Press.
Schmitt, N. (Ed). (2002). Introduction to applied linguistics. London: Hodder.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fcubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

carsamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
ödev 13 5 65
vize sınavına hazırlık 1 20 20
final sınavına hazırlık 1 30 30
Vize sınavı 1 1 1
final sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444444444444
ÖK.24444444444444
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555
ÖK.65555555555555
ÖK.75555555555555