DERS ADI

: Uluslararası Bir Dil Olarak İngilizce I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5023 Uluslararası Bir Dil Olarak İngilizce I SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretimine ilişkin kaynaklarda sunulan görüş ve bilgi vermek, ve iki dillilik, dil standartları, Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretiminde kültürün yeri ve Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretiminde yeterlik gibi konulara hakim olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretimine ilişkin kaynaklarda sunulan görüş ve bilgilere sahip olacaklar
2   Iki dillilik konusuna hakim olacaklardır.
3   Öğrenme kültürünü tartışacaklar
4   Dil standardını tartışacaklar
5   Kültürün rolünü fark edeceklerdir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Dil, Lehçeler, ve Çeşitlilikler / Pidgin ve Creaole Dilleri
3 Uluslararası bir dil olarak İngilizceyi tanımlama
4 Uluslararası bir dil olarak İngilizce için standartlar: Dış çemberdeki İngilizce için standartlar
5 Ortak iletişim dili olarak İngilizce: Genişleyen çemberdeki İngilizce için standartlar
6 Ortak iletişim dili olarak İngilizcenin sesdizimi:'ortak temel'
7 Ortak bir iletişim dili olarak İngilizcenin dilbilgisi:'Vienna-Oxford Uluslararası İngilizce bütüncesi
8 Ara sınav
9 Uluslarası bir dil olarak İngilizce: İngilizcenin üç çember modelinin ötesi
10 Anadil konuşmacılığını tanımlama
11 Redefining communicative competence in relation to EIL Uluslararası bir dil olarak İngilizce bağlamında iletişimsel edinci tekrar tanımlama
12 İkinci dil kullanıcısı
13 Bilingual users of English
14 Typology of bilingualism
15 Final Exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Acar, A. (2007). Standards and Competence in English as an International Language Pedagogy. Asian EFL Journal, 9, 4,39-53.
Acar, A. (2010). On EIL Competence . Journal of English as an International Language, 5, 11-26.
Cook, V. (1999). Going beyond the native speaker in language teaching. TESOL Quarterly. 33, 185-209.
McKay, S.L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and approaches. Oxford: Oxford University Press.
Jenkins, J. (2000). The phonology of English as an international language. Oxford: Oxford University Press.
Jenkins, J. (2003). World Englishes. London: Routlege.
Jenkins, J. (2005). ELF at the gate: the position of English as a Lingua Franca. Humanising Language Teaching, 7(2), retrieved May 4, 2007 from http://www.hltmag.co.uk/mar05/idea.htm
Jenkins, J. (2006a). Current perspectives on teaching world Englishes and English as a lingua franca. TESOL Quarterly, 40(1), 157-181.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 2 10 20
Sunum hazırlama 2 10 20
Diğer 10 2 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444444444444
ÖK.24444444444444
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555