DERS ADI

: Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Çağdaş Kuramların İşlevi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5012 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Çağdaş Kuramların İşlevi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk Dili ve Edebiyatı öğretimi kapsamında dinleme, konuşma, okuma ve yazma öğrenme alanlarının içerikleri ve bu alanlarda kullanılabilecek öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin uygulamalarının nasıl olması gerektiği yapılandırmacılık çerçevesinde incelenecektir. Ayrıca yapılandırmacılık kuramıyla ilişkili olan çoklu zekâ kuramlarının Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde kullanımı hakkında uygulamalar yapılmasını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş öğretim yöntemleri konusunda deneyim kazanabilme
2   Türk dili ve edebiyatı öğretiminde yapılandırmacı öğretim yaklaşımlarında bilişim teknolojilerini kullanabilme
3   Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler tasarlama ve uygulayabilme
4   Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
5   Gelişme ve öğrenme ile ilgili bilgilerini Türk dili ve edebiyatı öğretimine uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk edebiyatı öğretimi
2 Türk edebiyatı öğretimi
3 Türk edebiyatı öğretim yöntemleri
4 Türk edebiyatı öğretim yöntemleri
5 Türk edebiyatı öğretim yöntemleri
6 Türk edebiyatı öğretim yöntemleri
7 Türk edebiyatı öğretim yöntemleri
8 Ara sınav
9 Türk edebiyatı öğretiminde yöntem arayışları
10 Türk edebiyatı öğretiminde alternatif yöntemler
11 Türk edebiyatı öğretiminde alternatif yöntemler geliştirme
12 Türk edebiyatı programlarının incelenmesi
13 Türk edebiyatı programlarının incelenmesi
14 Türk edebiyatı programlarının incelenmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cemiloğlu, Mustafa, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi
Scinner, Quentin, Çağdaş Temel Kuramlar, İstanbul, 2007
Milli Eğitim Bakanlığı Türk Edebiyatı Müfredatı
Milli Eğitim Bakanlığı Dil ve Anlatım Müfredatı
Ortaöğretim Ders Kitapları
Elektronik kaynaklar, web tabanlı uygulamalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 8 80
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1554545534345
ÖK.2545454433344
ÖK.3533543435533
ÖK.4555545534433
ÖK.5554444534455