DERS ADI

: Edebi Eleştiri Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5003 Edebi Eleştiri Yöntemleri I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş eleştiri yöntemlerini bilmek ve bir metni bu doğrultuda değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Edebiyatı'ndaki eleştirinin yerini ve önemini belirleyebilme
2   Edebî metinleri topluma, sanatçıya, okura ve esere dönük eleştiri kapsamında değerlendirebilme.
3   Eleştiri yöntemlerini metinler üzerinde uygulayabilme
4   Edebî eserlerdeki estetik ve estetik dışı unsurları belirleyebilme ve yorumlayabilme.
5   Çağdaş eleştiri yöntemlerini takip edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştiri (Tenkit, Kritik, Muaheze nin gelişim süreci).
2 Teorik ve Pratik Tenkit
3 Batı Edebiyatında Eleştiri (Klasik, Neoklasik, Romantik, Modern)
4 Tanzimat Döneminde Edebî Eleştiri (Ziya Paşa, Namık Kemal)
5 Recaizade Mahmut Ekrem ve Muallim Naci
6 Servet-i Fünun'da Edebî Tenkit (Cenap Şahabettin de Tenkit)
7 Ali Ekrem Bolayır, Hüseyin Cahit Yalçın
8 Ara sınav
9 Millî Edebiyat Döneminde Tenkit
10 Topluma dönük eleştiri (Tarihî, Sosyolojik, Marxist)
11 Sanatçıya dönük eleştiri
12 Sanatçıya dönük eleştiri (Psikanaliz ve eleştiri)
13 Okura dönük eleştiri
14 Esere dönük eleştiri (Yeni eleştiri- New Critisizm, Arketipçi eleştiri)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

T. C. Carlaui- J. C. Fillox, Edebi Eleştiri.
T. J. B. Spencer Tenkit Sanatı.
Tahsin Yücel, Eleştirinin ABC si.
Türk Dili Eleştiri Özel Sayısı 1, 2.
Hece Eleştiri Özel Sayısı.
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri.
Bilge Ercilasun, Servet-i Fünun da Edebî Tenkit.
Bilge Ercilasun, II. Meşrutiyet Devrinde Tenkit.
Celal Tarakçı, Cenab Şehabeddin de Tenkid.
R. Wellek- A. Warren, Edebiyat Biliminin Temelleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1242253114235
ÖK.2142451215121
ÖK.3312233254222
ÖK.4144253114215
ÖK.5233353214215