DERS ADI

: Türk Edebiyatında Postmodernizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5020 Türk Edebiyatında Postmodernizm SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek lisans öğrencilerine; Postmodernizm akımının Türk edebiyatı eserleri ve sanatçıları üzerindeki etkilerini kavratabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk edebiyatının yakın dönem eserlerini postmodernist etkileri açısından analiz edebilme
2   Edebi eserlerde "yapı" kavramı ve metnin "yapı"sını oluşturan unsurları kavrayabilme.
3   Modern edebiyat akımlarını ve özelliklerini kavrayabilme.
4   Edebiyatın diğer sanatlar ve disiplinler arasındaki ilişkisini kurabilme ve kavrayabilme.
5   Edebî eserlerden yola çıkarak modern dünyanın güncel sorunları, edebî eserin bunlar karşısındaki durumu üzerine yorum yapabilme.
6   Edebiyatın sorunları ve eğilimleri üzerine yorum yapabilme, bağımsız bilimsel araştırma yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünyada ve Türkiye'de postmodernizm üzerine yazılmış kitapların tanıtılması
2 Modernizm ve postmodernizm kavramları, edebiyatta ve diğer sanat dallarındaki anlamları.
3 Okunan eserlerden hareketle Postmodernizmin olumlu ve olumsuz yanlarının, akım olup olmadığının tartışılması.
4 Tarık Dursun K.'nın öykülerinde postmodernizmin izlerinin araştırılması
5 Orhan Pamuk'ın Benim Adım Kırmızı adlı eserinde, bakış açısı, anlatım biçimi, üst-kurmaca açısından postmodernizmin izleri.
6 Oğuz Atay'ın Korkuyu Beklerken adlı öykü kitabından seçilmiş öykülerin okunması ve postmodernizm açısından incelenmesi
7 Latife Tekin'in Sevgili Arsız Ölüm adlı romanında postmodernist unsurların tespit edilmesi
8 Ara sınav
9 Postmodern eserlerde yazar-okur-şahıs (roman kişisi) ilişkilerinin tartşılması.
10 Metin Kaçan'ın Fındık Sekiz adlı romanının postmodernizm açısından ele alınması
11 İhsan Oktay Anar'ın Puslu Kıtalar Atlası, Afrasiyab'ın Hikâyeleri adlı eserlerinde postmodernizmin izlerinin araştırılması
12 Hasan Ali Toptaş'ın Bin Hüzünlü Haz adlı romanının postmodernizmin ilkelerine uygunluğu açısından değerlendirilmesi
13 Elif Şafak ın Pinhan ve Aşk romanlarında postmodernizmin izlerinin araştırılması
14 Süreyya Evren in Ur Lokantası, Postmodern Bir Kız Sevdim eserlerinde postmodernizmin ne şekilde kullanıldığının değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aytaç, Gürsel, Genel Edebiyat Bilimi, Papirus Yay., İstanbul:1999.
Yetkin, S. Kemal, Edebiyatta Meslekler, Remzi Kitabevi Yay., İstanbul:1943.
Kantarcıoğlu, Sevim, Türk ve Dünya Romanlarında Postmodernizm, Akçağ Yay., Ankara.
Eaglaton, Teryy, Edebiyat Kuramı, ayrıntı Yay, İstanbul 2004..
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları, İletişim Yay., İstanbul:1999.
Bakhtin, Mikhail, Karnavaldan Romana, Ayrıntı Yay., İstanbul:2001.
Sarup, Madan, Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Kırık Gece Ysay., İstanbul:2010.
Eagleton, Teryy, Postmodernizmin Yanılsamaları, Ayrıntı Yay., İstanbul:1999.
Derleyen: Küçük, Mehmet, Modernite Versus Postmodernite, Vadi Yay., Ankara: 1994.
Lucy, Niall, Postmodern Edebiyat Kuramı, Ayrıntı Yay., İstanbul:2003.
Wright, Elizabeth, Postmodern Brecht, Dost Kitabevi Yaay., Ankara:1998
Robenson, Dave, Nietsche vePostmoderniz, Everest Yay, İstanbul:2000 .
Toptaş, Hasan Ali, Uykuların Doğusu, İletişim Yay, İstanbul: 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

lgili teorik kaynakların okunması ve yorumlanması, beyin fırtınası ,sunum, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.124225311235
ÖK.214245121121
ÖK.331223325222
ÖK.414425311215
ÖK.523335321215
ÖK.6