DERS ADI

: Tarih Öğretiminin Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5010 Tarih Öğretiminin Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, geçtiğimiz yüzyıldaki gelişmeler ışığında dünyanın yaşadığı sosyal, ekonomik, siyasi ve kültürel sorunların tarih eğitimine ve öğretimine yansımalarını ele almak, bu bağlamda, daha iyi bir tarih öğretiminin dünya ve Türkiye bazında nasıl mümkün olduğu sorusuna cevap aramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyada tarih öğretimi alanında karşılaşılan problemlerin farkında oluş
2   Tarih öğretimiyle ilgili sorunları açıklayabilme
3   Türkiye'de tarih öğretiminin temel meselelerini analiz edebilme
4   Cumhuriyet'in ilk yıllarından bugüne tarih öğretiminin Türkiye'de geçirdiği dönüşümleri yorumlayabilme
5   Günümüz tarih öğretiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Amacı, İçeriği ve Ders İçin Okuma Önerisinin Verilmesi
2 Dünyada ve Türkiye'de Tarih Öğretiminin Tarihi I
3 Dünyada ve Türkiye'de Tarih Öğretiminin Tarihi II
4 Dünyada ve Türkiye'de Tarih Öğretiminin Tarihi III
5 Tarih Öğretiminde Nesnellik
6 Küreselleşme ve Tarih Öğretimi
7 Tarih Öğretimi ve Ulusal Kimlik
8 Ara Sınav
9 Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları I
10 Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları II
11 Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları III
12 Tarih Öğretim Yöntemleri ve Sorunları I
13 Tarih Öğretim Yöntemleri ve Sorunları II
14 Tarih Öğretimi Çözüm Önerileri (Tartışma-Sunumlar)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Özbaran, S. (2005). Tarih, Tarihçi ve Toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
2- Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. İstanbul. Tarih Vakfı Yurt Yayınları
3- Tekeli, İ. (2007). Birlikte Yazılan ve Öğrenilen Bir Tarihe Doğru. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
4- Bilgin, N. (2007). Kimlik İnşası. İstanbul: Doruk Yayınları
5- Akınoğlu, O. (2005). "History Education and Identity". International Journal of Historical Learning, Teaching and Research.
6- Iggers, George G. (2003). Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı. İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Proje Final Sunumu 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555