DERS ADI

: On Dokuzuncu Yüzyılda Osmanlı Devleti ve Balkanlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5027 On Dokuzuncu Yüzyılda Osmanlı Devleti ve Balkanlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Osmanlı İmparatorluğu'nun Balkanlardaki yönetimi ve on dokuzuncu yüzyılda ve öncesinde gerçekleşmeye başlayan değişikliklerin on dokuzuncu yüzyılda Osmanlı Devleti'nin Balkanlardaki varlığını nasıl tehdit etmeye başladığı üzerine oluşturulmuş ulusal ve uluslararası literatür hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Devleti'nin Balkanlar üzerindeki yönetimi üzerine bilgi sahibi olma
2   Alanla ilgili ulusal araştırma kaynaklarından haberdar olma
3   Alanla ilgili uluslararası araştırma kaynaklarından haberdar olma
4   Alanla ilgili birincil kaynaklar konusunda bilgi sahibi olma
5   Alan literatürünü etkili bir biçimde analiz etme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 On Altıncı Yüzyılda İmparatorlukta ve Dünyada Yaşanan Gelişmeler
2 On Yedinci ve On Sekizinci Yüzyılda Yaşanan Gelişmeler
3 Balkanlarda Orta Sınıfın Ortaya Çıkışı ve Güçlenmesi
4 Emperyalizm ve Yabancı Devletlerin Etkisi
5 On Dokuzuncu Yüzyılda Balkanlarda Çıkan Ayaklanmaların Sosyal ve Ekonomik Sebepleri
6 İsyanlarda Eğitim Faktörü
7 Sırp İsyanı, Ara Sınav
8 Sırp Milliyetçi Retoriğin Oluşturulması ve Öğretimi
9 Yunan İsyanı
10 Megali Idea ve Yunan Eğitim Politikalarına Etkileri
11 Bulgar Bağımsızlık Hareketleri ve Eğitim Faktörü
12 Romanya'nın Oluşturulması ve Eğitimin Bu Sürece Katkısı
13 Arnavut Bağımsızlık Mücadelesi
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Aslantaş, Selim. Osmanlı'da Sırp İsyanları.
2. Cezar, Yavuz. Osmanlı Maliyesinde Bunalım ve Değişim Dönemi.
3.İnalcık, Halil, "Military and Fiscal Transformation in the Ottoman Empire, 1600-1700"
4.Kasaba, Reşat, Osmanlı İmparatorluğu ve Dünya Ekonomisi ve On Dokuzuncu Yüzyıl.
5. Karpat, Kemla H. Studies on Ottoman Social and Political History.
6. Stavrianos, L.S. The Balkans since 1453.
7.Stoianovich, Traian, "The Conquering Balkan Orthodox Merchant"

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım ve Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, tartışmalara katılım.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin ders öncesinde kaynakları okumaları ve yaptıkları okumalar üzerine tartışmaya hazır olarak derse katılmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10:20-11:20

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Konu Hakkında Hazırlık 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.122332
ÖK.23123332
ÖK.33123332
ÖK.43123332
ÖK.53123332