DERS ADI

: Türkiye'de Çocukluğun Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5026 Türkiye'de Çocukluğun Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye'de çocukların ve çocukluğun tarihini belli konular etrafında öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı-Türk toplumunda çocukluk kavramını tanımlayabilme
2   Çocukların aile içindeki konumunu açıklayabilme
3   Yoksulluk ve çocuk emeği arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
4   Modernleşme sürecinde çocukluğun geçirdiği dönüşümleri özetleyebilme
5   Savaşların ve göçlerin çocuklar üzerindeki etkilerini yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocukluk tarihi çalışmalarının gelişimi
2 Türkiye'de çocukluk tarihi çalışmaları; araştırmalar, kaynaklar, sınırlar ve sorunlar
3 İslam-Osmanlı Hukukunda çocuklar ve çocukluk
4 Aile ve çocuklar
5 Çocukların eğitimi ve yetiştirilmesi
6 Çocuk oyunları ve oyuncaklar
7 Kölelik, yoksulluk ve çocuk emeği
8 Ara Sınav
9 Osmanlı modernleşme süreci ve çocuklar
10 Savaşlar, kitlesel göçler ve çocuklar
11 Sokak çocuklar, toplum ve devlet
12 Çocuklar ve modern eğitim kurumları
13 Çocuk edebiyatı
14 Çocuk Evlilikleri ve cinsellik; çocuklar ve toplumsal cinsiyet
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Araz, Yahya (2013), Osmanlı Toplumunda Çocuk Olmak, İstanbul; Kitap Yayınevi.
2. Fortna, Benjamin C. (2005), Mekteb-i Hümayûn, İstanbul: İletişim Yayınları.
3. Gil`adi, Avner (1992), Children of Islam Concepts of Childhood in Medieval Muslim Society, New York: St. Martin s Press.
4. Heywood, Colin (2003), Batı'da Çocukluğun Tarihi, İstanbul; Kitap Yayınevi.
5. Maksudyan, Nazan (2014), Orphans and Destitute Children in Late Ottoman Empire, Syracuse: Syracuse University Press.
6. Özbek, Nadir (2008), Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal Devlet, İstanbul: İletişim Yayınları.
7. Öztan, Güven Gürkan (2012), Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası, İstanbul; Bilgi Üniversitesi Yayınları.
8. Tezcan, Hülya (2006), Osmanlı Sarayının Çocukları, İstanbul: Aygaz.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555