DERS ADI

: Dünya'da ve Türkiye'de Coğrafya Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 5023 Dünya'da ve Türkiye'de Coğrafya Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitimi alanında benzerlik ve farklılıkları ayırt ederek bu alanda uygulama çalışması yapabilme becerisi kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitimine ilişkin kavramları bilir.
2   Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitiminin özelliklerini bilir.
3   Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitiminin benzerlik ve farklılıklarını analiz edebilir.
4   Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitiminin sorunlarını bilir ve çözümler üretebilir.
5   Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitimine ilişkin çalışmalar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitimi Alanında Temel Kavramlar
2 Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitiminin Gelişimi
3 Dünya'da Coğrafya Eğitiminin Gelişimi
4 Türkiye'de Coğrafya Eğitiminin Gelişimi
5 Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitiminin Özellikleri
6 Dünya'da Coğrafya Eğitiminin Özellikleri
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Türkiye'de Coğrafya Eğitiminin Özellikleri
9 Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitimi Uygulamaları
10 Türkiye'de ve Azerbaycan'da Coğrafya Eğitimi
11 Avrupa'da Coğrafya Eğitimi Uygulamaları
12 Asya'da Coğrafya Eğitimi Uygulamaları
13 Amerika'da Coğrafya Eğitimi Uygulamaları
14 Türkiye'de ve Dünya'da Coğrafya Eğitiminin Başlıca Sorunları
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AÇIKGÖZ, Kamile ÜN; (1992), İşbirlikli Öğrenme Kuram, Araştırma, Uygulama, Ugurel matbaası, Malatya.
AÇIKGÖZ, Kamile ÜN; (2000), Etkili Öğrenme ve Öğretme, Konyılmaz Matbaası, İzmir.
AKYILDIZ, Hayrettin., Öğrenme Sürecine İlişkin Kuramsal Açıklamalar, İzmir, 1994, S: 136
ALTINAY, Deniz; (1998), Psikodrama Grup Psikoterapisi 300 Isınma Oyunu, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
AYDIN, Ayhan; (1986), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Anı Yayıncılık, Ankara.
BAŞARAN, İ. Ethem (1996). Türkiye Eğitim Sistemi, Yargıcı Matbaası, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin anlatımı dersin hocası tarafından yapılmakla birlikte öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55