DERS ADI

: Müzik Eğitiminde Program Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5054 Müzik Eğitiminde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgileri açıklayabilmek, müzik eğitimi programlarını analiz etmek ve çağdaş ilkelerle müzik eğitimi alanına özgü program geliştirme çalışmaları yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminin temel ilkelerini tanımlama
2   Bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olma
3   Öğretim yöntem, teknik, strateji ve ölçme-değerlendirme ile ilgili bilgi sahibi olma
4   Mevcut şartlara göre ihtiyaç analizi yapabilme
5   Müzik eğitimi programlarını aşamalarına göre değerlendirebilme
6   Müzik eğitimi program tasarısı oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Bireylerin gelişim özellikleri
4 Bireylerin gelişim özellikleri
5 Müzik eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri
6 Müzik eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri
7 Müzik eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri
8 Genel tekrar, sunumlar
9 Müzik eğitiminde ölçme ve değerlendirme
10 Müzik eğitiminde ölçme ve değerlendirme
11 Mevcut müzik eğitimi programlarının analizi
12 Mevcut müzik eğitimi programlarının analizi
13 Mevcut müzik eğitimi programlarının analizi
14 İhtiyaca uygun müzik eğitimi programı geliştirme çalışması
15 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. Eğitimde Program Geliştirme
Senemoğlu, N. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim
Paytner, J. & Aston, P. Classroom Projects in Creative Music
Nash, G. C. Creative Approaches to Child Development with Music, Language and Movement
Suzuki, S. Sevgiyle Eğitmek
Choksy, L. The Kodaly Method: Comprehensive Music Education from Infant to Adult. USA: Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif Öğrenme, araştırma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PR Proje
3 BNS BNS ODV * 0.40 + PR * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım ve sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Proje Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 2 10 20
Kitap Okuma 2 20 40
Proje Final Sunumu 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155554353
ÖK.255252133
ÖK.355522233
ÖK.455532434
ÖK.555552154
ÖK.655552254