DERS ADI

: Müzik Araştırmalarında Etnografik Yöntem I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5053 Müzik Araştırmalarında Etnografik Yöntem I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EMİNE FİLİZ YİĞİT

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Etnografik yöntem, müzik araştırmalarını da içeren etnomüzikoloji disiplininin kullandığı başlıca yöntemdir. Dersin amacı, müzik araştırmalarında kullanmak üzere etnografik yöntem hakkında bilgi edinmek ve bunları kullanma becerisi kazanmaktır.



Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etnografi yönteminin tanımını ve kapsamını bilir.
2   Müzik alanının sosyokültürel bağlamlarını bilir.
3   Müzik alanında etnomüzikoloji disiplininin çalıştığı konuları bilir.
4   Müzik araştırmalarında kullanılan etnografik yöntemleri bilir.
5   Müzik alanında etnografik yöntemle yapılmış bilimsel çalışmaları analiz edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etnomüzikolojinin tanımı ve kapsamı
2 Etnomüzikolojide metodolojik yaklaşımlar
3 Müzik alanında etnomüzikoloji disiplininin çalıştığı konular
4 Müzik alanının sosyokültürel bağlamları
5 Müzik alanının sosyokültürel bağlamları
6 Etnografik yöntem
7 Nesnellik: emik algılama, etik algılama
8 Vize
9 Alan çalışmasında gözlem
10 Alan çalışmasında görüşme
11 Müzik etnografisi
12 Etnomüzikoloji kapsamında müzik alanında yapılmış bilimsel çalışmaların incelenmesi
13 Bilimsel çalışmaların araştırma tasarımlarının çözümlenmesi
14 Bilimsel çalışmaların araştırma tasarımlarının çözümlenmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Müzik Etnografisi, Yetkin Özer, 2002.
Bilim Perspektifinde Müzik, Yetkin Özer, 1997.
Müzik Sosyolojisi, Edip Günay, 2011.
Sanatın Toplumsal Üretimi, Janet Wolff, 2000.
Kültür Değişmeleri, Mümtaz Turhan, 1969.
Çokkültürlülük Bilmecesi, Gerd Baumann, 1999.
Music, Education, and Multiculturalism: Foundations and Principles, Terese M. Volk, 1998.
Ethnomusicology: An Introduction, H. Myers. 1992.
The Anthropology of Music, Alan P. Merriam, 1964.
The anthropology of teaching and learning , C. Pelissier, Annual Review of Anthropology, 20, 75-95, 1991.
Children s idiomatic expressions of cultural knowledge , A. O. Addo, International Journal of Music Education, 30, 15-25, 1997.
Knowing music, making music: Javanese gamelan and the study of musical competence and interaction, B. Brinner, 1995.
Variability, change and the learning of music , B. B. Smith. Ethnomusicology, 31(2), 201-220, 1987.
The Ethnography of Musical Performance, N. McLeod, M. Herndon, 1980.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kazanımlar çalışma teslimi ve sınav yoluyla değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Bilimsel araştırma konusunda gelişim göstermek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam durumu.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.yigit@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi günleri 3 saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 7 6 42
Final Sınavına Hazırlık 7 6 42
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15555333
ÖK.25555333
ÖK.35555333
ÖK.45555333
ÖK.55555333