DERS ADI

: Eserlerde İleri Çözümleme Eğitimi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5010 Eserlerde İleri Çözümleme Eğitimi II ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Armonik analizi ve biçimsel analiz tekniklerini teorik bilgiler ve uygulamalar ile kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Armoninin temel kavramlarını belirtebilme.
2   Sahip oldukları temel özelliklere göre farklı uygu yapılarını açıklayabilme.
3   Barok, Klasik ve Romantik dönem eserlerinde kullanılan uygu-dışı sesleri tanımlayabilme.
4   En küçük armonik birimin bütün içerisindeki yerini ve önemini analiz edebilme.
5   Armonik işlevselliğin eserlerin genel yapılarına olan etkilerini yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Armonik çözümleme - Barok dönem
2 Armonik ve biçimsel çözümleme - Barok dönem
3 Armonik ve biçimsel çözümleme - Barok dönem
4 Armonik çözümleme - Klasik dönem
5 Armonik ve biçimsel çözümleme - Klasik dönem
6 Armonik ve biçimsel çözümleme - Klasik dönem
7 Armonik ve biçimsel çözümleme - Klasik dönem
8 Armonik ve biçimsel çözümleme çalışmaları
9 Armonik çözümleme - Romantik dönem
10 Armonik çözümleme - Romantik dönem
11 Armonik çözümleme - Romantik dönem
12 Armonik çözümleme - Romantik dönem
13 Armonik çözümleme - Romantik dönem
14 Armonik çözümleme - Romantik dönem
15 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gren, D.M. Form in Tonal Music, Holt, Rinehart and Winston, Inc. New York, 1979
2. Bora, Uzay. Müzikte Form, Prizma Matbaacılık Ltd. Şti., İzmir, 2004
3. Benjamin, Thomas. Horvit, Michael; Nelson, Robert; Techniques and Materials of Tonal Music, Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
4. Usmanbaş, İlhan. (1974). Müzikte Biçimler, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
5. Chaplin. William E. (2000). Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven, Oxford University Press, USA.
6. Kostka, Stefan & Payne, Dorothy (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill,New York.
7. Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözel anlatım, analiz, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, ödev ve sunumlardaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Hazırlama 13 7 91
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.134354452
ÖK.245535542
ÖK.353345442
ÖK.445444532
ÖK.555445332