DERS ADI

: Sanatsal Motivasyonda Disiplinlerarası Yaklaşım I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5095 Sanatsal Motivasyonda Disiplinlerarası Yaklaşım I SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatsal motivasyonda disiplinlerarası yaklaşım dersinin amacı;
-sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde çeşitli sanat dalları ve diğer disiplinlerle disiplinlerarası ilişkinin ne anlama geldiğini,
- sanatsal yaratma sürecinde motivasyonun önemini, kuramlarını, yöntemlerini ilgili kaynaklar ışığında ve farklı güncel örnekler üzerinden kavratmak ve uygulama projesi ile teori ve pratik ilişkisini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   - Sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde sanatsal motivasyonun gerekliliğini ve önemini kavrar.
2   - Motivasyon kuramlarını, yöntemlerini ve bu süreçte motivasyon sağlama yollarını nasıl gerçekleştirebileceklerini bilir.
3   - Sanatta disiplinlerarasılık kavramı ve bu kavram çerçevesindeki yaklaşımların önemini bilir.
4   - Sanat eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımın nasıl uygulanabileceğini, - Sanatsal motivasyonda disiplinlerarası yaklaşımın önemini bilir.
5   - Eğitimde bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak, motivasyon kaynaklarını disiplinlerarası yaklaşımla uygulamada da doğru kullanabilmeyi bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motiv(güdü), motivasyon(güdülenme) kavramı tanımlarına giriş.
2 Motivasyon kuramları.
3 Motivasyon kuramları.
4 Motivasyon Türleri ve Kaynakları
5 Sanatsal yaratıcılık, yaratma dürtüsü, biçim oluşturma ve sanatsal motivasyon kavramları ilişkisi.
6 Bir amaç (sanatsal ürün) için sanatçıyı harekete geçiren, enerji veren, duyuşsal bir yükselmeye (coşku, istek, tutkuya) neden olan ve bu yönde davranışları yönlendiren itici güç olan motiv ve belli amaçlara ulaşmak için güç kazanma hali, motiv ve hazırbulunuşluluk sağlama yöntemleri.
7 Yaratma dürtüsü bakımından iç ve dış etmenler (soyutlama ve özdeşleyim içtepileri)
8 ara sınav ödevi+ders
9 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım . Bu yaklaşımın türleri . Bu yaklaşım ve türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi. Proje Uygulamasına giriş. Atölye 1. Aşama (sorun belirleme)
10 Sanat tarihinde örneklerini bulabileceğimiz disiplinlerarası yaklaşımlar, görsel/plastik sanat dallarının etkileşimi ve görsel /plastik sanatlar ile diğer sanat dalları arasındaki etkileşim. Proje Uygulaması gelişim aşaması. Atölye 2. Aşama (araştırma)
11 Disiplinlerarası yaklaşım yöntemiyle görsel/plastik sanatların diğer disiplinlerle ilişkisi ve örnekler üzerinden konunun analizi.Disiplinlerarası Yaklaşımda Atölye Uygulama Projesi tematik-kavram sanat projesi uygulaması-geliştirme aşaması.. Proje Uygulaması. Atölye 3. Aşama (elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması)
12 Proje Uygulaması (proje süreç dosyasının oluşturulması ve bildiri hazırlama)
13 Atölye Uygulama Projesi Sergisi.
14 Uygulama projesi sonuç ürünü ve proje süreç dosyasının değerlendirilmesi.
15 final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arık, I.A. (1996). Motivasyon ve Heyecana Giriş. İstanbul: Çantay Yayınevi.

Bourrıaud, N. (2005). İlişkisel Estetik. Çev.Saadet Özen. İstanbul: Bağlam Yayınları.

İpşiroğlu, N. (2010). Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim. İstanbul: Hayalbaz Kitap.

İpşiroğlu, N. (1998). Sanattan Güncel Yaşama.İstanbul: Pan Yayıncılık.

Onaran, O.(1981). Çalışma Yaşamında Güdülenme Kuramları. Ankara Üniversitesi. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını. No: 470.Ankara.

Orhan, Ş.(2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon . Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.20:130-136.

Storr, A. (1992 ) Yaratma Dürtüsü. Çev.: İpek Babacan. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.

Ulbricht, J. (1998). Interdisciplinary Art Education Reconsidered , Art Education, S.51(4), 16.

-Wilhelm Worringer , Soyutlama ve Özdeşleyim.

-Antony Storr , Yaratma Dürtüsü.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

görsel sunum ve anlatım yöntemi, karşılaştırmalı estetik yöntemi, pedagojik eleştirel yöntem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

devamlılık, ders içeriğine uygunluk, teknik yeterlilik, süreç yönetimi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 10 100
Uygulama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.14514
ÖK.24514
ÖK.35514
ÖK.45514
ÖK.55414