DERS ADI

: Grafik Tasarım ve Kültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5079 Grafik Tasarım ve Kültür SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BAHAR SOĞUKKUYU

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kültür, çeşitleri, tarihçesi hakkında gerekli bilgiye sahip olmak, kültürel ifadelerin görsel iletişim yoluyla aktarım sürecini kavramak ve analiz etmek. Grafik tasarımın iletişim boyutunu, mesaj iletme tekniklerini ve kültürle ilişkisini kurmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürün tanımını, çeşitlerini bilme.
2   Kültür ve toplumsal yapı çeşitlerini kavrama.
3   Çağdaş grafik tasarım ile kültür ilişkisini kurma.
4   Kültürel mesajların aktarımında grafik tasarımın rolünü kavrama.
5   Grafik tasarımda kültürel göstergeleri kavrama.
6   Kültürel öğeleri grafik tasarım uygulamalarına aktarma.
7   Sosyal farkındalık yaratmada grafiksel ifade biçimlerini kullanma.
8   Sosyo-kültürel farklılıkları çağdaş grafik tasarım ürünleri ile ilişkilendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumsal yapı ve kültür kavramı
2 19. yüzyıl Grafik tasarım ve kültür ilişkisi
3 Çağdaş grafik tasarım ve kültür ilişkisi
4 Grafik tasarıma ulusal değerlerin etkisi
5 Grafik tasarım ürünlerinde kültürel farklılıklar
6 Karşı kültür kavramı ve grafik tasarımla ilişkisi
7 Karşı kültüre dayalı grafik tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi
8 Vize
9 Kitle Kültürü kavramı ve grafik tasarımla ilişkisi
10 Kitle kültürüne dayalı grafik tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi
11 Halk (folk) kültürü kavramı ve grafik tasarımla ilişkisi
12 Halk (folk) kültürüne dayalı grafik tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi
13 Popüler Kültür kavramı ve grafik tasarımla ilişkisi
14 Popüler kültüre dayalı grafik tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: İnsan ve Kültür (Bozkurt Güvenç, 2015), An introduction to Design and Culture (Penny Sparke, 2013), Göstergebilimsel Serüven (Ronald Barthes, 2009)
Yardımcı kaynaklar: Looking Closer 5 (Michael Bierut,William Drenttel ve Steven Heller, 2006), Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı (Tevfik Fikret Uçar, 2004), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer, 2002), Modern Sanat ve Yeni Tipografi (Namık Kemal Sarıkavak, 2007), İnsan ve Mekan (Şenol Göka, 2001), Popüler Kültürü Anlamak (John Fiske, 1999).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Literatür tarama
2. İşbirlikli öğrenme
3. Sunum
4. Araştırma Gezisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik / nitelik
3. Katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baharsgky@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81