DERS ADI

: Sağlık Psikolojisi ve Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5591 Sağlık Psikolojisi ve Danışmanlığı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FERDA AYSAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu derstte öğrencileri beden ve akıl sağlığı ile ilgili bilişsel süreçleri bilmeleri ve bütüncül bir yaklaşımla biyo-psiko-sosyal etkileri dikkate alarak bireysel ve grup düzeyinde etki,n müdahale programları oluşturmaları amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sağlık, stres ve yaşam kalitesi ilişkisini öğrenme . 5. Sağlık danışmanlığı sürecinde biyo-psiko sosyal etkileri kavrama
2   2. Sağlık danışmanlığında gerekli olan becerileri kazanma
3   3. Gelişimsel gereksinimler doğrultusunda sağlıklı davranış örüntülerini bilme
4   4. Sağlık danışmanlığı sürecinde biyo-psiko sosyal etkileri kavrama
5   5. Sağlık danışmanlığına ilişkin psiko-eğitim grupları oluşturmayı öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Psikolojisi ve danışmanlığına genel bakış
2 Sağlık ve hastalığa ilişkin çağdaş yaklaşımlar
3 Stres, hastalık ve başa çıkma
4 Stres, biyopsikososyal etmenler ve hastalık
5 Depresyon ve stresle başa çıkma.
6 Depresyon ve stresle başa çıkma.
7 Madde kullanımı ve eşbağımlılkta (codependency) sağaltım yolları
8 Kronik hastalıkları olan bireylere psikososyal müdahale
9 Fiziksel belirtiler, ağrı, klinik ağrıyı kontrol etme
10 Yeme bozuklukları ve sağaltımı.
11 Ağrı sağaltımında bilişsel davranışçı modeller.
12 Kronik hastalıklar ve yaşamı tehdit eden sağlık sorunları
13 Sağlık sorunlarına ilişkin ölçme araçları
14 olgu sunumları
15 beden ve ruh sağlığında bütüncül yaklaşım
16 genel değerlendirme/final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Blonna,R. And Watter,D.(2005). Health Counseling:A Microskills Approach.Jones,Barlett Pu.:MA.

Sarafino,E.P.(2008).Health psychology.Biopsychosocial interactions.(6th ed.)Danvers,MA:John Wiley&Sons.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

seminer sunumları ve olgu sunumlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 16.00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11115211111
ÖK.21115211111
ÖK.31115211111
ÖK.41115211111
ÖK.51115211111