DERS ADI

: Öğretmen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5564 Öğretmen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere öğretmen geliştirme yaklaşımlarını tanıtmak ve
pedagojik olarak geniş bir perspektif sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrayabilme
2   2. Ülkemizin öğretmen yetiştirme sistemini kavrayabilme
3   3. Çağın ihtiyaçlarına uygun öğretmen niteliklerini analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri Tanışma
2 2. Eğitim Bilimlerinin Doğuşu ve Gelişimi Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
3 3. Eğitim Kuramının Temelleri: Felsefi temel, bilimsel temel, deneyimsel öğrenme yaklaşımı ve eleştirel kuram Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
4 4. Eğitim Kuramının Temelleri: Felsefi temel, bilimsel temel, deneyimsel öğrenme yaklaşımı ve eleştirel kuram Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
5 5. Aksiyon Araştırması Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
6 6. Aksiyon Araştırması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
7 7. Aksiyon Araştırması Uygulamaları Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
8 8. Ara sınav
9 9. Öğretmen Deneyimleri Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
10 10. Yansıtıcı Düşünme ve Öğretim Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
11 11. Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme: Geçmişten Günümüze Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Baysal, Z., Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
12 12. Pedagojik Formasyon Programları, Okutulan Ders Grupları ve Öğretmenlik Uygulaması, Öğretmen Yeterlilikleri Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Baysal, Z., Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
13 13. Pedagojik Formasyon Programları, Okutulan Ders Grupları ve Öğretmenlik Uygulaması, Öğretmen Yeterlilikleri Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Baysal, Z., Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
14 14. Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme: Eleştirel Bir Bakış Anlatım, Tartışma, Kaynak Tarama: Baysal, Z., Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
15 15. Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baysal, Z., Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme.
Ankara: Pegem Akademi
Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Nobel Kitabevi: Ankara
Güneş, F. (2016). Öğretmen Yetiştirme Yaklaşım ve Modelleri. Journal of Kirsehir Education
Faculty, 17(3).
Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara:
Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, grup çalışması, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.145453323
ÖK.242453545
ÖK.345235215