DERS ADI

: Eğitim Ekonomisi ve Planlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5562 Eğitim Ekonomisi ve Planlaması SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye ve dünya ölçeğinde eğitim sistemlerinin ekonomik yönden genel karşılaştırılması çerçevesinde eğitim planlamasının gerekliliğini kavrama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim planlaması kavrayabilme.
2   Yaklaşımları kuramsal yönleriyle kavrayabilme
3   Türkiye eğitim sisteminde planlama süreci
4   Değişme ve gelişme kavramlarını anlama
5   Eğitimde güncel planlama yaklaşımlarını anlama
6   Planlama süreci yaklaşımları bilgisi.
7   Eğitim planlamasının toplumsal kalkınma, değişme ve gelişme süreçlerine etkilerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Planlama ile ilgili temel kavramlar: Eğitim, sistem, kalkınma, planlama, gelişme, büyüme, istihdam
2 Eğitim planlamasının gerekliliği ve temel özellikleri
3 Eğitim planlaması yaklaşımları: 1. İnsan Gücü Yaklaşımı, 2. Toplumsal İstem Yaklaşımı
4 Eğitim planlaması yaklaşımları: 3. Verim Oranı Yaklaşımı, 4. Çağdaş Yaklaşım (esnek modelleri
5 Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim planlaması
6 Beş yıllık kalkınma planları
7 Ara sınavı
8 Stratejik planlama
9 Eğitim planlaması örgütleri ve işleyişi
10 Türkiye eğitim sisteminin planlama sorunları ve çözüm önerileri
11 Eğitim ekonomisi kuramları
12 Eğitimin ekonomik temelleri
13 Eğitimde istihdam ve sorunlar
14 Eğitimin finansmanı (Maliyet ve harcamalar)
15 Bitirme sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
Beş Yıllık Kalkınma Planları
OECD Yıllık Raporları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar, testler, sunumlar

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasar.yavuz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Örnek olay çalışması 1 16 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.135353353
ÖK.253535333
ÖK.354535535
ÖK.445345345
ÖK.554453352
ÖK.623254522
ÖK.754524335