DERS ADI

: Eğitim Denetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5552 Eğitim Denetimi ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders; öğretim, denetim ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların ve süreçlerin bilinmesini sağlayarak, öğretim ve denetim süreçlerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme davranışlarını kazandıracaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim, denetim ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
2   Denetimle ilgili ilkeler bilgisi.
3   Denetimle ilgili ilkeleri açıklayabilme.
4   Denetim sisteminin işleyişini çözümleyebilme.
5   Denetim sisteminin işleyişini değerlendirebilme.
6   Denetimi raporlama
7   Denetimide yeni yaklaşımları kavrayabilme
8   Denetim yaklaşımlarını karşılaştırma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Ders içeriği ve Kaynakların duyurulması
2 Denetim Kavramı ve İşlevi
3 Denetim ve Değerlendirme Kavramları ve İlişkisi
4 Denetimin Boyutları
5 Denetimin İlkeleri ve Süreçleri
6 Denetçi Rolleri
7 Denetimde İnsan İlişkileri
8 Arasınav
9 Kliniksel Denetim ve Aşamaları
10 Sınıf İçi Etkinliklerin Gözlenmesi
11 Öğretmen Ediminin Değerlendirilmesi
12 Öğretmen Ediminin Çoklu Veri Kaynaklarına Dayalı Değerlendirilmesi
13 Öğretmen Ediminin Geliştirilmesi
14 Denetim Sistemimizde Yapılan Araştırmalar
15 Yarıyıl sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ağaoğlu, Esmahan (1997). Eğitimde Klinik Denetim. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yay.
A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi (1986). Eğitim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu. Ankara:A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
Aydın, İnayet (2005). Öğretimde Denetim. Ankara:Pegem-A Yayıncılık.
Aydın, Mustafa (1993). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara:Pegem Yayınları.
Başar, Hüseyin (1995). Eğitim Denetçisi. Ankara:Pegem Yayınları.
Başar, Hüseyin (1995). Öğretmenlerin Değerlendirilmesi. Ankara:Pegem Yayınları.
Taymaz, Haydar (1997). Eğitim Sisteminde Teftiş. Ankara:TAKAV Matbaası.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.145423442
ÖK.235422334
ÖK.355234452
ÖK.443532434
ÖK.554443445
ÖK.644352442
ÖK.754445232
ÖK.835354525