DERS ADI

: Okul Yönetimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5561 Okul Yönetimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Eğitim yönetimi ve eğitimde rehberliğin öneminin öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim yönetiminin tanımı, alanı ve kapsamını tanımlayabilme,
2   Okul öncesi eğitimin önemini kavrayabilme,
3   Okul öncesi modellerini öğrenme,
4   Okul öncesine ilişkin yasal çerçeveyi öğrenme,
5   Türkiye de okul öncesi eğitim uygulamaları,
6   Yönetim tarihi bilgisi
7   Eğitim kuramları ve yansımalarını öğrenme.
8   Yönetsel süreçleri kavrama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim yönetiminin tanımı, alanı ve kapsamı, okulun amaç ve görevleri,
2 Etkili okul ve temel özellikleri, okulun sistem özellikleri,
3 Yönetim kuramlarının eğitim ve okul sistemi açısından incelenmesi,
4 Yönetim süreçleri,
5 İnsan kaynakları yönetimi,
6 Eğitim ve okul yöneticilerinin rolleri, politika, strateji ve planlama,
7 Lider olarak eğitim-okul yöneticisi,
8 Ara sınav
9 Eğitimsel liderlik,
10 Öğretimsel liderlik
11 Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışları,
12 Eğitim ve öğretimin planlanması
13 Eğitim ve öğretimin yönetimi,
14 Eğitim programının yönetimi, Denetim ve değerlendirme,
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, M. (2007). Eğitim Yönetimi: Ankara: Hatipoğlu Yay.
Başaran, İ.E. (2000). Eğitim Yönetimi: Ankara
Bush, T. & West-Burnham, J. (1994). The Principles and the Practice of Educational Management, London: Sage.
Fowler, F.C. (2008). Policy Studies for Educational Leaders: An Introduction (3rd Edition), London: Amazon Pub.
Glickman C. D.; Gordon, S. P. and Ross-Gordon, J. M. (2009). SuperVision and Instructional Leadership: A Developmental Approach (8th Edition), London: Amazon Pub.
Reinhartz. J. and Beach D. M. (2003). Educational Leadership: Changing Schools, Changing Roles, London: Amazon Pub.
Şişman, M. (2005). Öğretim Liderliği, Anakara: Pegem Yay.
Taymaz, H. (2001). Okul Yönetimi. Ankara.
Woolfolk, A. and Hoy, W. (2008). Instructional Leadership, UK:Pearson.

-Makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.sahin @deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.124525214
ÖK.245231412
ÖK.313444121
ÖK.415253553
ÖK.532153524
ÖK.654352532
ÖK.731152424
ÖK.844213222