DERS ADI

: Eğitim Programlarında Yeni Yönelimler ve Araştırmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 5521 Eğitim Programlarında Yeni Yönelimler ve Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HALE SUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları incelemelerini, eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım hakkında bilgi kazanmalarını ve eğitim programları alanında yurtiçi ve yurtdışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programları ve öğretim alanındaki yeni yaklaşımları açıklayabilme
2   Eğitim programlarındaki yeni yaklaşımların ilkelerini kavrayabilme
3   Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları ve temel ilkelerini program geliştirmede uygulayabilme.
4   Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeye istekli oluş.
5   Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme.
6   Çağdaş program geliştirme yaklaşımlarının Türk Eğitim Sistemlerine uygulanabilirliğini tartışabilme.
7   Eğitim programları alanındaki ulusal ve uluslar arası alanyazını araştırmaya istekli oluş.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma
2 Eğitim Programları ve Öğretime Genel Bir Bakış
3 Yapılandırmacılık
4 İşbirliğine dayalı öğrenme
5 Yaratıcı düşünme ve eğitimi
6 Eleştirel düşünme ve eğitimi
7 Ara Sınav
8 Yansıtıcı düşünme ve yaşam boyu öğrenme
9 Çoklu zeka kuramı ve öğretimde bireysel farklılıklar
10 Probleme dayalı öğrenme- projeye dayalı öğrenme
11 Öğrenme ve beyin çalışmaları
12 Basamaklı Öğretim Programı
13 Kavram haritalarının öğretimdeki yeri
14 Makale İnceleme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill.
Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Gözütok, D. (2000). Öğretmenliğimi geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları.
Gözütok, D. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri
Marlove, B. A. & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli sınav, Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halesucuoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1141444
ÖK.2531444
ÖK.3313222
ÖK.4111333
ÖK.5111111
ÖK.6111111
ÖK.7111111