DERS ADI

: Psikoeğitim Programı Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5172 Psikoeğitim Programı Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Psikolojik danışma sürecinde ailelerle, gruplarla, okul temelli, kurum temelli ve sınıf içi uygulamalara yönelik temalı, kuramsal temelli veya bütüncül psikoeğitim programı geliştirmek ve etkililiğini değerlendirmek üzere bilgi ve beceri geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik danışma sürecinde grup çalışmalarının değerini anlamak
2   Psikolojik danışmada psikoeğitim sürecinin önemini kavramak
3   Psikoeğitim çalışmalarının yapısını kavramak
4   Psikoeğitim çalışmalarının nasıl yapılandırıldığını öğrenmek
5   Bireysel, grup ve aile psikoeğitim taslağı geliştirmek
6   Kültüre uyumlu ve etik anlayış ve uygulama geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik danışma sürecinde grup çalışmalarının değeri
2 Grup türleri ve psikoeğitim çalışmalarının yer
3 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının kuram odaklı incelenmesi
4 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının konu tema odaklı incelenmesi
5 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının teknik odaklı incelenmesi
6 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının bütüncül olarak incelenmesi
7 Okul - kurum temelli psikoeğitim programı geliştirme taslağı oluşturma
8 arasınav
9 Amaç oluşturma
10 İhtiyaç analizi
11 İçerik ve modül oluşturma
12 Teknik oluşturma
13 Değerlendirme sistemi oluşturma
14 Etik ve kültürel hususlar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme, Serdar Erkan
Grup rehberliği etkinlikleri, Serdar Erkan
Grup danışmanlığı programları, Nilüfer Voltan Acar
Kişisel Gelişim uygulamaları, Adnan Kulaksızoğlu
Perese Seti Nobel yayıncılık
Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E. & Balcı, F. (2009). Prevention of student violence in high schools: Conflict Resolution, Negotiation and Peer-Mediation Training Program. Ankara: Maya Academy.
Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E. & Balcı, F. (2009). Prevention of student violence in high schools: Conflict Resolution, Negotiation and Peer-Mediation Education Program Student Activity Book. Ankara: Maya Academy.
İkiz,F. E. , Sakarya Çınkı, Ö, Balkan, K., Kahraman, M. ( 2021) Bağımlılık eğilimini önlemede değerler ve uzlaşma temelli psikoeğitim programı eğitimci el kitabı : Pegem Akademi
Psikolojik Danışma ve Rehberlikte çağdaş bir anlayış, R.Karaca ve F. E. İkiz
Ilgili tezler ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, sunum yapma, makale yazma, makale ve kitap çevirisi yapma, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, araştırma, Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması, belirlenen kriterlere ve etiğe uygunluk önemlidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Anlatım, araştırma, Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması, belirlenen kriterlere ve etiğe uygunluk önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

dönem içinde belli olur

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555