DERS ADI

: Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Post-Modern Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5170 Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Post-Modern Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı,öğrencilerin post-modern kariyer danışma kuramlarını ve post-modern kariyer danışmanlı tekniklerini kullanmayı öğrenmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   post-modern kariyer danışmanlığı kuramlarını öğrenme
2   post-modern kariyer danışmanlığı kuramları ile geleneksel yaklaşımları ayırt edebilme
3   gelişimsel kariyer programı hazırlayabilme
4   post-modern kariyer danışmanlığı tekniklerini öğrenme
5   bireysel ve grupla kariyer danışmanlığı yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Postmodern kariyer danışmanlığı
2 çokkültürlü kariyer danışmanlığı
3 kültür ve bağlama bağlı olarak yapılandırmacı kariyer danışmanlığı
4 kariyer gelişimine sosyal-bilişsel bakış açısı
5 sistem teorisi
6 Öyküsel kariyer danışmanlığı ve teknikleri
7 Öyküsel kariyer danışmanlığı ve teknikleri
8 Kariyer danışmanlığında yeni modeller
9 Kariyer danışmanlığında yeni modeller
10 Kariyer danışmanlığında yeni modeller
11 Postmodern kariyer danışmanlığında teknikler
12 Postmodern kariyer danışmanlığında teknikler
13 proje sunumu
14 proje sunumu
15 proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gysbers, N. C., Heppner, M. J., & Johnston, J. A. (2009). Career counseling: Contexts, processes, and techniques. American Counseling Association.
Busacca, L. A., & Rehfuss, M. C. (Eds.). (2016). Postmodern career counseling: A handbook of culture, context, and cases. John Wiley & Sons.
Sharf, R. S. (1992). Applying career development theory to counseling (3rd Ed.). California: Brooks/Cole.
Zunker, V. G. (2002). Career counseling. Applied concepts of life planning (6th Ed). California: Brooks/Cole.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu, seminer, teknik uygulama, ders anlatma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uygulama, olgu tartışması, rapor etme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr, 4204882/12237

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pzt. 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Hazırlama 1 40 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1535535355
ÖK.2535535355
ÖK.3535535355
ÖK.4535535355
ÖK.5535535355