DERS ADI

: İlköğretimde Ebeveyn ve Çocuk Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5160 İlköğretimde Ebeveyn ve Çocuk Danışmanlığı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HATİCE ZEKAVET KABASAKAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

ilköğretim düzeyindeki çocukların ailelerindeki iletişimlerinin problem çözme, iletişim,roller,duygusal tepki verebilme , gereken ilgiyi gösterme alanlarının belirlenmesi,katılımlı programlar için ögretmenin yürüteceği çalışmalar konusunda bilgi sahibi olması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşlevsel aile özelliklerini bilme
2   Aileye ilişkin süreçlerinin okula yansımaları bilme
3   İlköğretimde aile katılımlı programları bilme
4   İlköğretim düzeyinde bireye kazandırılmak istenen eğitimsel hedefleri bilme
5   İlköğretim düzeyinde bireye kazandırılmak istenen eğitimsel hedefler açısından ailenin yeri ve önemi bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aileye yönelik tanımlamalar
2 Ailede problem çözme
3 Ailede iletişim
4 Ailede roller
5 Ailede duygusal tepki verebilme
6 Ailede gereken ilgiyi gösterme
7 Aileye ilişkin süreçlerinin okula yansımaları
8 Ara sınav
9 Öğretmenlerin bu konuda yapabileceği çalışmalar
10 Ilköğretimde aile katılımlı programlar
11 İlköğretim düzeyinde bireye kazandırılmak istenen eğitimsel hedefler
12 İlköğretim düzeyinde bireye kazandırrılmak istenen eğitimsel hedefler açısından ailenin yeri ve önemi
13 İlköğretimde Ebeveyn ve Çocuk Danışmanlığı
14 İlköğretimde Ebeveyn ve Çocuk Danışmanlığ
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dalloş,R.,Drapper,R.(2012)Aile terapisine giriş(çev:Şahin kesici,Cenk kiper),Nobel yay.
- Kumpfer, k.l; Tait, C.M.(200) Familyyy Skills Training For Patent and Children, Usa.
Yardımcı kaynaklar:
Vichol.k; Young-Shin P(2005) Values of Children, Patent-Child Relationship, Applied Psychology. USA.
- Orbuch. T. Parry. C(2005) Patent-Child telationshipo and avality of life, Family Relations, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111331514
ÖK.2111331515
ÖK.3111331514
ÖK.4111331515
ÖK.5111331514