DERS ADI

: Okullarda Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5179 Okullarda Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin 21. yüzyılda okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonunu anlamaları ve bir psikolojik danışmanın okuldaki rollerini hakkında kapsamlı bilgi sahibi olarak okullarda güvenli destekleyici ve saygılı bir okul kültürü yaratabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   21. yüzyılda okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonunu anlama
2   Okullarda, okul psikolojik danışmanlarının rolleri hakında bilgi sahibi olmaları ve var olan bilgilerini geliştirmeleri
3   Okullarda psiko-eğitim programları geliştirmeleri
4   Güvenli ve destekleyici bir okul kültürü oluşturabilmeleri hedeflenmektedir
5   Psikolojik danışma tekniklerini ve kuramlarını okul ortamında kullanmaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul Psikolojik Danışmanlığına Giriş
2 Okul psikolojik danışmanlığı: standartlar ve modeller
3 Okul psikolojik danışmanlığında etik, sosyal adalet ve hak savunuculuğu
4 okul psikolojik danışmanları için çok kültürlü yeterlikler
5 Kişisel, Sosyal ve Duygusal gelişimi kolaylaştırmak
6 Çeşitlilik ve okul psikolojik danışmanlığı: göçmen çocuklar
7 Çeşitlilik ve okul psikolojik danışmanlığı: engelilik
8 Okullarda Önleyici bir hizmet olarak Bireyle psikolojik danışma
9 Okullarda grup yönetimi
10 Okullarda kriz yönetimi
11 Okullarda Konsültasyon ve işbirliği
12 Destekleyici ve güvenli bir okul kültürü yaratılmasında okul psikolojik danışmanının rolü
13 Proje sunumu
14 Proje sunumu
15 Proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahir, C.A., Stone, C. (2012). The Transformed school counselor (2nd Ed.). USA: Brooks/Cole
Dimmitt, C.L., Carey, J.C., Hatch, P.A. (2007). Evidence-based school counseling: make a difference with data-driven practices. UK: Crovin Press
Golden, L.B., Henderson, P. (2007). Case studies in school counselinf. USA: Pearson.
Sciarra, D.T: (2003). School counseling: foundations and contemporary issues. USA: Brooks/Cole

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, tartışma, ve vaka incelemesi gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, araştırma, quiz, seminer

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma sabah 2. saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1535555554
ÖK.2535555554
ÖK.3535555554
ÖK.4535555554
ÖK.5535555554