DERS ADI

: Psikolojik Danışma Beceri ve Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5173 Psikolojik Danışma Beceri ve Teknikleri ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojik sorunların başlıca unsurları; psikolojik danışmanın tanımı, koşulları, süreci [oturumların yönetilmesi; psikolojik danışma ilişkisinin kurulması, danışan sorunlarını değerlendirme ve tanımlama (kavramlaştırma), hedef belirleme, müdahale etme, sonlandırma, izleme]; psikolojik danışmanlığın üst etik ilkeleri ve temel ve ileri psikolojik danışma becerileri konularında bütünsel bir anlayış ve pratik kazanmalarıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojik sorunların başlıca unsurlarını açıklar
2   Psikolojik danışmanın koşullarını örneklendirir
3   Temel ve ileri psikolojik danışma becerilerini kullanır,
4   Psikolojik danışma sürecini planlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Yapılandırılması Yüzleştirme, Kendini Açma
2 Psikolojik Danışma Alanına Giriş, Psikolojik Danışmanın Tanımı, Psikolojik Sorunların Başlıca Unsurları, Psikolojik Danışmanın Koşulları Geri Bildirim Verme, Bilgilendirme
3 Psikolojik Danışma Süreci, Psikolojik Danışmanlığın Üst Etik İlkeleri Talimat Verme, Yorumlama
4 Dikkati Verme, Soru Sorma Psikolojik Danışma Müdahale Teknikleri
5 Asgari Düzeyde Teşvik Etme, İçerik Yansıtma Final
6 Duygu Yansıtma, Özetleme
7 Temel ve Psikolojik Danışma Becerilerini Bütünleştirme
8 Genel değerlendirme, sınav
9 Tanılama Sistemleri ile Kavramlaştırma
10 Bir Psikolojik Danışma Kuramı veya Genel Kavramlaştırma Modeli ile Kavramlaştırma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Corey, G. (2013). Theory and practice of counseling and psychotherapy (9th ed.). Brooks/Cole.
Cormier, S., & Hackney, H. (2012). Counseling strategies and interventions (8th ed.). Pearson.
Cormier, S., Nurius, P. S., & Osborn, C. J. (2009). Interviewing and change strategies for helpers: Fundamental skills and cognitive behavioral interventions (6th ed.). Brooks/Cole.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3
Vize Sınavı 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1554121141
ÖK.2554125111
ÖK.3554125151
ÖK.4554444455