DERS ADI

: Çocuk ve Ergenlerle Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5157 Çocuk ve Ergenlerle Çözüm Odaklı Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımının aşamalarını öğrenmeleri ve çocuk ve ergenlerle çalışırken bu yaklaşımı kullanabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımı ile ilgili temel kavramları anlamaları ve var olan bilgilerini geliştirmeleri,
2   Çözüm odaklı danışma yaklaşımının aşamalarını tanımlayabilmeleri,
3   . Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımına dayalı teknikleri kullanabilmeleri
4   Çocuk ve ergenlerin ulaşılabilir amaçlar belirlemelerine ve sorunlarına çözüm bulmalarına yardım etme becerilerini geliştirme
5   Çocuk ve ergenlerin psikolojik sağlamlıklarını geliştirmede çözüm odaklı yaklaşımı kullanabilmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş
2 Çözüm odaklı psikolojik danışmada temel varsayımlar
3 İlk oturumdan önce
4 İlk oturum
5 İlk oturumdan sonra
6 Depresyon ve çözüm odaklı psikolojik danışma
7 Kaygı ve çözüm odaklı psikolojik danışma
8 Madde ile ilgili sorunlar ve çözüm odaklı psikolojik danışma
9 Yeme bozuklukları ve ve çözüm odaklı psikolojik danışma
10 İntihar ve çözüm odaklı psikolojik danışma
11 psikotik bozukluklar ve çözüm odaklı psikolojik danışma
12 yas, diğer problemler ve çözüm odaklı psikolojik danışma
13 vaka sunumları
14 vaka sunumları
15 vaka sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berg, I.K, Szabo, P. (2005). Brief coaching for lasting solutions. USA: Norton.
de Shazer, S. (1994). Words were origanally magic. USA: Norton.
Sharry, Y. (2001). Solution focused group work. USA: Sage
Sklare, G.B. (1997). Çözüm odaklı kısa süreli piskolojik danışma. (Çev. D.Siyez). Ankara: Pegem akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, tartışma, ve rol yapma gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Ödevi 1 3 3
Final Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111513511
ÖK.2111513511
ÖK.3111513511
ÖK.4111513511
ÖK.5111513511