DERS ADI

: Üst Düzey Düşünme Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5041 Üst Düzey Düşünme Becerileri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NECLA FIRAT

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Üst düzey düşünme becerilerine sahip olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Felsefi düşünme becerileri kazanma
2   2. Eleştirel düşünme becerileri kazanma
3   3. Yaratıcı düşünme becerileri kazanma
4   4. Analitik düşünme becerileri kazanma
5   5. Bilişötesi düşünme becerilerine sahip olma
6   6. Sorgulayıcı ve çok yönlü bir bakış açısına sahip olma
7   7. Başkalarının fikirlerine saygı duyma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin tanıtımı Düşünmeye ilişkin temel kavram ve tanımlar Düşünme becerilerine giriş 11. Yaratıcı düşünme etkinlikleri
2 2. Felsefi düşünmenin özellikleri Felsefi düşünmenin yararları 12. Analitik düşünmenin özellikleri Analitik düşünmenin yararları Analitik düşünebilen ve düşünemeyen bireylerin özellikleri
3 3. Felsefi düşünme etkinlikleri 13. Analitik düşünme etkinlikleri
4 4. Felsefi düşünme etkinlikleri 14. Analitik düşünme etkinlikleri
5 5. Eleştirel düşünmenin özellikleri Eleştirel düşünmenin yararları Eleştirel düşünebilen ve düşünemeyen bireylerin özellikleri 15. Dersin değerlendirilmesi
6 6. Eleştirel düşünme etkinlikleri
7 7. Ara sınav
8 8. Eleştirel düşünme etkinlikleri
9 9. Yaratıcı düşünmenin özellikleri Yaratıcı düşünmenin yararları Yaratıcı düşünebilen ve düşünemeyen bireylerin özellikleri
10 10. Yaratıcı düşünme etkinlikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ruggiero, V. R. (2016). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber (Çev. Çağdaş Dedeoğlu). İstanbul: Alfa.
Worley, P. (2011). The If Machine: Philosophical Enquiry in the Classroom. London: Continuum.
Tan, C. (2007). Critical thinking skills: Identifying, analysing and evaluating arguments. In Tan, C. (Ed.), Engaging Films and Music Videos in Critical Thinking (pp. 3-44). Singapore: McGraw-Hill.
Butterworth, J. and Thwaites, G. (2013). Thinking Skills: Critical Thinking and Problem Solving. (Second Ed.) Cambridge: Cambridge University.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu, tartışma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Buca Eğitim Fakültesi
Hasan Ali Yücel Binası
303 No'lu ofis
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama (Reflection) 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144444444
ÖK.255555555
ÖK.344444444
ÖK.455555555
ÖK.544444444
ÖK.655555555
ÖK.744444444