DERS ADI

: ÇOKLU ULAŞTIRMA SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİY 5049 ÇOKLU ULAŞTIRMA SİSTEMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ONUR AKDAŞ

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çoklu taşımacılık sistemlerinin ulaştırma ve lojistik çerçevede incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Taşıma modlarının özelleklerini ayırt eder
2   Taşıma modlarının entegrasyonunu kavrar
3   Çoklu taşıma sistemlerinin unsurlarını analiz eder
4   Çoklu taşıma sistemlerindeki aktörlerin rolleri ve fonksiyonlarını ayırt eder
5   Çoklu taşıma süreçlerini planlar
6   Çoklu taşıma problemlerini çözer

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Lojistik sistemlerde ulaştırmanın yeri ve önemi
2 Ulaştırma modlarının temel özellikleri
3 Ulaştırma modlarının entegrasyonu: Taşımacılıkta üniteleştirme ve konteynerizasyon
4 Çoklu ulaştırma sisteminin temel unsurları
5 Çoklu ulaştırmada ticari boyutlar ve aktörler
6 Çoklu ulaştırmada operasyonel ve teknik konular
7 Ara Sınav
8 Çoklu taşımacılıkta hukuki çerçeve
9 Çoklu ulaştırma türleri: Konteyner, ro-ro vb.
10 Türkiye'de çoklu ulaştırma rotaları
11 AB ulaştırma politikalarında çoklu ulaştırmanın yeri ve önemi
12 Limanlar ve çoklu ulaştırma
13 Çoklu ulaştırmada rekabet ve çatışma
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lojistik, ulaştırma ve deniz taşımacılığı ile ilgili temel kaynaklar, ulaştırma ile ilgili kurumların verileri ve yayınları
Hayuth, Yehuda (1987). Intermodality: Concept and Practice, LLP
David, Lowe (2005). Intermodal Freight Transport. Oxford, Elsevier
Journal of Maritime Policy and Management
Journal of Maritime Economics and Logistics
The Handbook of Maritime Economics and Business, 2nd Edition, ed. Costas Th. Grammenos, Lloyd s List, London, 2010.
The Handbook of Maritime Economics and Business, ed. Costas Th. Grammenos, LLP Informa Publishing, London, 2002.
International Handbook of Maritime Business, ed. Kevin Cullinane, Edward Elgar Publishing Limited, UK, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür tarama, örnek olay incelemeleri, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoklu taşımacılık alanında ulaştırma ve lojistik kapsamında bilimde uzmanlık düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı iletişim becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 6 72
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 15 15
Sunum hazırlama 1 5 5
0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14553324434555
ÖK.24544524434455
ÖK.35553423343455
ÖK.45544324343345
ÖK.53543425443455
ÖK.63554324554555