DERS ADI

: Türk İslam Edebiyatı Metinleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5139 Türk İslam Edebiyatı Metinleri I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NECDET ŞENGÜN

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye daha sonraki çalışmalarında karşılaşabileceği Türk İslam Edebiyatı Metinleri ni rahat bir şekilde okuyup anlama becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bu dersi alınca Türk İslam Edebiyatı Metinlerine aşina olur.
2   Metinleri anlama ve yorumlama kabiliyeti kazanır.
3   Metin şerhi hususunda bilgi sahibi olur.
4   Metin tahlil yöntemlerini öğrenir.
5   Metinleri incelemede yardımcı kaynakları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yunus Emre ve Şiirleri
2 Hacı Bektaş-ı Veli ve Şiirleri
3 Mevlana Celaleddin-i Rumi ve Şiirleri
4 Fuzuli, Leyla ve Mecnun Mesnevisi
5 Necati Bey Divanı, Şiir Örnekleri
6 Eşrefoğlu Rumi Şiir Örnekleri
7 Niyazi-i Mısrî Şiir Örnekleri
8 ARA SINAV
9 Çeşitli Mesnevi Örnekleri
10 Hakani Mehmed Bey ve Hilye Örneği
11 Şeyh Galip Divanından Şiir Örnekleri
12 Miraciye Örnekleri
13 Esma-i Hüsna Örnekleri
14 Tevhid Örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Akçağ Yay., Ankara 2001
2. Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı, Emin Yay., Bursa 2010.
3. İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Ötüken Yay., Ankara 1998
4. Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergah Yay., İstanbul 2002
5. Bursalı Mehmet Tahir, Osmanlı Müellifleri, Bizim Büro Yay., Ankara 2003.
6. Çeşitli Elyazması Eser Metinleri.
7. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1998.
8. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım (I-II), Akçağ Yay., Ankara 1999.
9. Fevziye Abdullah Tansel, Türk-İslam Edebiyatı Türkçe Dini Metinler (I-II), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yay., Ankara 1967.
10. Necla Pekolcay, Türk İslam Edebiyatı Metinleri, Kitabevi Yay., İstanbul 2002
11. Mehmet Eminoğlu, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, Yeni Zamanlar Yay., İstanbul 1994.
12. Şemseddin Sami, Kamus-ı Türkî, Kapı Yay., İstanbul 2009.
13. Muallim Naci, Lügat-ı Naci, Çağrı Yay., İstanbul 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

----

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

----

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

necdet.sengun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09:00 11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555