DERS ADI

: Türk İslam Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5133 Türk İslam Edebiyatı I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NECDET ŞENGÜN

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans tezinde bu alanda çalışacak olan öğrenciye alanı, sorunlarını ve çalışma yöntemleri ile kaynaklarını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bu dersi alınca Türk İslam Edebiyatı alanını tanır.
2   Alanın kaynaklarını ve çalışma yöntemlerini tanır.
3   Alanın sorunlarını ve çözüm yollarını tanır.
4   Genel Türk edebiyatı içinde Türk İslam Edebiyatının yerini öğrenir.
5   Yüksek lisans tezinde kendisine yardımcı olacak bilgileri alır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk İslam Edebiyatı, Alanı, Kapsamı, Sınırlılıkları
2 Ömer Faruk Akün, İslam Ansiklopedisi, "Divan Edebiyatı" Maddesi
3 M. Fuat Köprülü ve "Edebiyat Araştırmalarında Usul" Adlı Makalesi
4 Türk İslam Edebiyatında Araştırma Teknikleri I
5 Türk İslam Edebiyatında Araştırma Teknikleri II
6 Ahmet Ateş'in Metin Tenkidi Hakkında Adlı Makalesi
7 İsmail Ünver'in Yazım Birliği Üzerine Makalesi
8 Ara Sınav
9 Tunca Kortantamer ve "Genç Edebiyat Araştırmacısının Yanlışları" Adlı Makalesi
10 Türk Edebiyatında Hece ve Aruz Ölçüleri Üzerine
11 Agah Sırrı Levend ve Türk İslam Edebiyatının Kaynakları I
12 Agah Sırrı Levend ve Türk İslam Edebiyatının Kaynakları II
13 Agah Sırrı Levend ve Türk İslam Edebiyatının Kaynakları III
14 Agah Sırrı Levend ve Türk İslam Edebiyatının Kaynakları IV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Halil İbrahim Şener-Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, Rağbet Yay., İstanbul 2003.
- Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı, Bursa 2010.
- Necla Pekolcay ve Diğerleri, İslami Türk Edebiyatında Şekil ve Nevilere Giriş, İstanbul 1994.
- Agah Sırrı Levend, Türk Edebiyat Tarihi, TTK Yay., Ankara 1988.
- Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi İlgili Maddeler.
- Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara 1997.
-Nihad Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi I-II, MEB Yay., Ankara 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

----

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

necdet.sengun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09:00 11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1455
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.5555