DERS ADI

: İslam'ın Doğuş Ortamı ve Mekke Dönemi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5153 İslam'ın Doğuş Ortamı ve Mekke Dönemi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Siyer ve Meğazi alanı ve kaynaklarını öğrencilere tanıtmak; öğrencilere Hz. Peygamber in Mekke dönemini öğretmek ve kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam tarihinin kaynakları, İslam öncesi dönemde Araplarda sosyal, dini ve toplumsal yapı, Hz. Muhammed in nübüvvet öncesi hayatı, vahyin gelişi ve tebliğ faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
2   . İlk Müslümanlar ve karşılaştığı zorluklar, Mekke döneminin önemli olayları konusunda bilgi edinir.
3   Medine ye hicret ve Medine döneminin önemli olayları, Hz. Peygamberin savaşları hakkında sağlam ve doğru bilgi sahibi olur.
4   Hz. Peygamber döneminde Müslümanların sosyal, kültürel ve siyasi hayatı, komşu ülkeler ve kabilelerle ilişkilerini öğrenir.
5   Bunlarla birlikte ayrıca çeşitli tarihi hadiseleri anlama ve yorumlamada tenkit ve analiz becerisi kazanır.
6   Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını doğru bir şekilde öğrenir, kavrar, yorumlar ve etrafına anlatır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Siyer ve Meğâzî kaynakları ve araştırmaları
2 Hz. Peygamber öncesi Dünya, Arap Yarımadası ve Hicaz bölgesi
3 Cahiliye kurumları, Hz. Peygamber'in ataları, doğumu, gençlik yılları
4 İlk inen âyetler, İslâm'ın ilk yılları ve gizli tebliğ süreci
5 Açıktan tebliğ süreci ve karşılaşılan zorluklar
6 Habeşistan hicretleri
7 Garanîk meselesi
8 Yarıyıl sınavı
9 İsrâ-Mirâç Olayı
10 Tâif seferi
11 Yesriblilerle yapılan Akabe görüşmeleri
12 Sebeb-sonuç ilişkisi bakımından Hicret
13 Hz. Muhammed'in peygamberliğinin Mekke Döneminin genel özellikleri
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Ezrakî, Târîhu Mekke ve Ahbâruhâ,
2) İbn İshâk, es-Sîretu n-Nebeviyye,
3) İbn Hişâm, Sîretu n-Nebeviyye,
4) İbn Sa d, Tabakât,
5) Vâkıdî, Meğâzî,
6) Taberî, Tarîh.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kocyigitt@msn.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 - 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1455
ÖK.244
ÖK.355
ÖK.454
ÖK.5545
ÖK.654