DERS ADI

: Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5214 Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi Politikaları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ VELİ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Cumhuriyet dönemi din eğitimi politikalarını değerlendirmektir. Cumhuriyet döneminde din eğitimi politikalarına yön veren siyasi tartışmalar ele alınmaktadır. Din devlet ilişkisi bağlamında laiklik analyışının din öğretimi politikalarına yansımaları ve uygulanmasına etkileri incelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye 'de din eğitimi politikalarını ana hatlarıyla tanır.
2   Din eğitimi politikalarına etki eden siyasi tartışmaları kavrar.
3   Laiklik ilkesinin din eğitimine yansımalarını analiz eder.
4   Din eğitimi politikalarını milli eğitim sistemindeki yeriyle ilişkilendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar
2 Eğitime İdeolojik Yaklaşımlar
3 Türk Milli Eğitim Sitemi ve Genel Eğitim Politikası
4 Cumhuriyet Döneminde Din Eğitiminde Yaşanan Dönüşümler
5 Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi Politikalarının Hukuki Yansımaları
6 Tevhid-i Tedrisat Kanunu Etrafında Dönen Tartışmalar
7 Milli Eğitim ve Dinî Eğitim Tartışmaları
8 Ara Sınav
9 Din Eğitimi Politikalarının Milli Eğitim Şuralarına Yansımaları
10 Din Eğitimi Politikalarının Anayasalara Etkileri
11 Din Eğitimi Politikalarının Öğretim Programlarındaki İzleri
12 Din Eğitimi Politikalarının Vatandaşlık Eğitimiyle İlişkisi
13 Din Eğitimi Politikalarının Son Dönem Seçmeli Din Derslerine Yansımaları
14 Genel Değerlendirmeler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Halis Ayhan, Türkiye de Din Eğitimi, 2013.
2. Mustafa Köylü-Nurullah Altaş, Din Eğitimi El Kitabı, 2012.
3. Veli Oztürk, Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim Şuralarında Din ve Ahlak Eğitimi ile ilgili Alınan Kararlar ve Tartışmalar, İzmir 2010.
4. Zeki Salih Zengin , II. Meşturiyette Medereseler ve Din Eğitimi, 2002.
Yardımcı kaynaklar:
5. Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996.
7. Türk Eğitim Sistemi, 15. ve 16. Yüzyıllarda Osmanlı Medreseleri. İstanbul 2005
8. Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye'de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011.
9. Necdet Sakaoğlu, Osmanlıdan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Soru cevap ve proje yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

veli.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Kitap Okuma 5 5 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13354
ÖK.23354
ÖK.33354
ÖK.43354