DERS ADI

: Din Felsefesinde Farklı Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5151 Din Felsefesinde Farklı Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Analitik felsefe geleneğinden hareketle dil ve düşünce analizlerini din felsefesinin konularına da uygulayabilmeyi sağlamak ve öğrencilere analitik düşünme ya da tahlil edebilme yeteneği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğru ve tutarlı düşünmenin biçimsel yollarını öğrenirler.
2   Analitik Din Felsefesinden hareketle din diliyle ilgili sorunlar ve çözüm yolları hakkında bilgi edinirler.
3   İnsan bilgisinin kaynağı ve değeri konusundaki tartışmaları daha iyi kavrarlar.
4   Analitik filozofların diğer felsefi akımlara yönelttiği eleştiriler bağlamında felsefe tarihinin problemlerini hakkındaki bilgilerini geliştirirler.
5   Din Felsefesinin temel konuları olan Tanrı, Tanrı-âlem ilişkisi, din-bilim, din-ahlak ilişkisini Analitik felsefe geleneği merkezinde farklı bir bakış açısından değerlendirme imkanı bulurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analitik Felsefenin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi
2 Moore ve Russell'da Mantıksal Atomculuk
3 Russell'da Din Felsefesi I
4 Russell'da Din Felsefesi II
5 Russell'ın Din Felsefesinin Eleştirisi
6 Dilin Sınırları ve Wittgenstein'ın Görüntü Kuramı
7 Tractatus Sonrası ve Dil Oyunları
8 ARA SINAV
9 Wittgenstein Din Felsefesi
10 Viyana Çevresi Filozofları ve Metafizik
11 Alvin Platinga ve Analitik Din Felsefesi
12 Platinga Epistemolojisinde Tanrı ve Güvence (Warrant) Kavramı
13 Richard Swinburne ve Analitik Din Felsefesindeki Yeri
14 Richard Swinburne'ün Epistemik ihtimaliyet, Tasdik Teorisi, Kötülülük Problemi, Din Dili ve Teizmin Tutarlılığı Hakkındaki Görüşleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Aydın Işık, Mutlu Bir Karamsardan Din Üzerine: RUSSELL, Lotus Yayınları, Ankara, 2008.
2. İhsan Turgut, Mantıksal Atomculuk: Russell,Wittgenstein, Karınca Matbaacılık, İzmir, 1989.
3. Russell, Felsefe Sorunları, Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 1994.
4. Ludwig Wittgenstein, Tractatus Logico Philosophicus, Çev. Oruç Aruoba, Metis Yayınları, İstanbul, 2006.
5. Ludwig Wittgenstein, Kesinlik Üstüne-Kültür ve Değer, Doğan Şahiner, Metis Yayınları, İstanbul, 2009.
6. Ray Monk, Wittgenstein, Çev. Berna Kılınçer-Tülin Er, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2005.
7. Bedia Akarsu, Çağdaş Felsefe, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1979.
8. Bertrand Russell, Dış Dünya Üzerine Bilgimiz, Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 1996.
9. Richard Swinburne, Tanrı Var mı , Çev. Muhsin Akbaş, Arasta Yayınları, Bursa, 2001.
10. Richard Swinburne, The Existence of God, Clarendon Press, Oxford, 1985.




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.turkeri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00 -16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13435
ÖK.23435
ÖK.33435
ÖK.43435
ÖK.53435