DERS ADI

: Ruh Sağlığı ve Din

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5124 Ruh Sağlığı ve Din SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ruh sağlığı ve din ilişkisi farklı kültür ortamlarında ele alınıp incelenen ve tartışılan bir konu olagelmiştir. Bu ilişkinin mahiyetinin anlaşılması bugün de değişik disiplinlerin (psikoloji, din psikolojisi, psikiyatri gibi) ilgisini çekmektedir. Bu dersin amacı; ruh sağlığı, din ve dinin yaşanış biçimi olan dindarlık kavramlarına ilişkin ortaya konan görüş ve bilimsel araştırma sonuçları çerçevesinde ruh sağlığı-din ilişkisinin nasıl gerçekleştiği konusunda konusunda öğrenciyi bilgilendirmek ve din olgusuna farklı bir açıdan yaklaşma becerisini geliştirmektir. Bu sayede öğrencinin toplum içinde karşılaşacağı ruh sağlığı problemlerine yönelik tutum ve çözüm önerilerinin daha sağlıklı ve gerçekçi olması beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı, din ve dindarlık gibi kavramları öğrenir.
2   Din ve ruh sağlığı ilişkisini farklı yönleriyle kavrayabilir.
3   Din ve ruh sağlığı ilişkisini farklı yönleriyle açıklayabilir.
4   Din ve ruh sağlığı ilişkisini farklı yönleriyleyorumlayabilir.
5   Başkalarının ruh sağlığına ilişkin problemlerini anlamalarına yardımcı olabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din ve ruh sağlığına genel bir bakış
2 Din ve ruh sağlığı kavramları
3 Ruh sağlığı-din ilişkisi
4 Ruh sağlığına ilişkin kriterler
5 Çağdaş yaşamda psikolojik sorunlar
6 Anlamsızlık
7 Yalnızlık
8 ARA SINAV
9 Ruh sağlığının dini hayatın farklı boyutlarıyla ilişkisi
10 Ruh sağlığı-iman ilişkisi
11 Ruh sağlığı-ibadet ilişkisi (Dua ve tövbe)
12 Ruh sağlığı-estetik ilişkisi
13 Ruh sağlığı-ahlak ilişkisi
14 Ruh sağlığı alanında mistik yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Asım Yapıcı, Ruh Sağlığı ve Din (Psiko-sosyal Uyum ve Dindarlık), Karahan Kitabevi, Adana 2007
2. Harold G. Koeinig, Handbook of Religion and Mental Health, Academic Press, California 1998
3. Ebu Zeyd Ahmed el-Belhi, Beden ve Ruh Sağlığı (Koruma Yolları ve Tavsiyeler), Çeviren: Muhammed Uysal, Endülüs Kitap, 2012
4. Kemal Sayar, Kültür ve Ruh Sağlığı, Metis 2012
5. Ebu Bekir Razi, Ruh Sağlığı, Çeviren: Hüseyin Karaman, İz Yayıncılık, İstanbul 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüzyüze eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335
ÖK.54335