DERS ADI

: Modern Tefsir Problemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5962 Modern Tefsir Problemleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AHMET TAHİR DAYHAN

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tefsir problemlerin tespiti ve problemlere karşı çözüm melekesinin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüz tefsir problemlerini kavrar.
2   Günümüz tefsir problemlerinin ilgili olduğu ayetleri tespit eder
3   Günümüz tefsir problemlerinin sebeplerini açıklar.
4   Günümüz tefsir problemlerinin tefsir eserlerindeki izlerini sürer
5   Günümüz tefsir problemlerine klasik ve modern dönem tefsirlerinde getirilen çözümleri karşılaştırır.
6   Günümüz tefsir problemlerine karşı çözüm geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kuranın fenni tefsiri
2 Kuranda Teaddüd-ü zevcat problemi
3 Kuranda Teaddüd-ü zevcat problemi
4 Kuranın muhkem ve müteşabih problemi
5 Mirac hadisesi
6 Kuranda zamirlerin aidiyet problemi
7 Kuranda kadın hakları problemi
8 Ara Sınav
9 Kuranda kadın hakları problemi
10 Kuranda namaz ve vakitleri problemi
11 Kuranda tekrar problemi
12 Kuranda Hz. Adem'e isimlerin öğretilmesi problemi
13 Genel değerlendirme
14 Sunum Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şimşek, Said, Günümüz Tefsir Problemleri, Esra Yayınları, Konya 2007.
1] Cündioğlu, Dücane, Kur'an'ı Anlamanın Anlamı, Tibyan Yayınları, İstanbul 1995.
[2] Dereli, M. Vehbi, Kur'an Tefsirinde Yanılgı Sebepleri ve Bunlardan Korunma Yolları, Basılmamış Doktora Tezi, Selçuk Ün. Sos. Bil. Enstitüsü, Konya 2008.
[3] Kotan, Şevket, 'Kur'an ve Tarihsellik Üzerine', İslami İlimler Dergisi, Yıl: 1, Sayı: 2, Ankara 2006.
[4] Arpaguş, Hatice K., 'Kur'an Perspektifinden Yaratılış İtibariyle Kadına Bakış', Tarihten Günümüze Kur'an'a Yaklaşımlar, Kur'an ve Tefsir Akademisi Araştırmaları: 2, İstanbul 2010.
[5] Seber, Abdülkerim, 'Konulu Tefsir Metodunun Teorik ve Pratik Problemlerine Dair Bazı Çözüm Önerileri', DEÜİFD, XXX, İzmir 2009.
[6] Kırca, Celal, 'İlmi Tefsir Ekolünün Problemleri', Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, Samsun 1989.
[7] Çetin, Mustafa, 'Kur'an Işığında Reenkarnasyon', DEÜİFD, IX, İzmir 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61