DERS ADI

: Klasik Tefsir Okumaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5953 Klasik Tefsir Okumaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUAMMER ERBAŞ

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İlk dönemde yazılan tefsir eserlerini çeşitli açılardan öğrencilere tanıtmak, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri göstermek, tefsir türlerini tanıtmak, tefsir ilminin klasik dönemini ve özelliklerini göstermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arap şiirinin tefsirdeki yerini öğrenir.
2   Peygamberimizin ve ashabının tefsirdeki yerini görür.
3   Tefsir-dil ilişkisinin önemini anlar.
4   İlk dönemde yazılan tefsir eserlerinin temel özelliklerini öğrenir.
5   Rivayet tefsirinin temel kaynaklarını tanır.
6   Dirayet tefsirinin temel kaynaklarını tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duhâ, İnşirâh, Tîn surelerinin tefsirleri
2 İhlâs, Felak ve Nâs surelerinin tefsirleri
3 Âl-i İmrân/28; Mâide/6, Şûrâ/23 ayetlerin tefsiri
4 Tâhâ suresinden tefsir örnekleri
5 Nûr suresinden tefsir örnekleri
6 İbrahim suresinden tefsir örnekleri
7 Saff suresinden tefsir örnekleri
8 Ara sınav
9 Namaz ve zekâtla ilgili ayetlerin tefsirleri
10 Müdâyene ayeti (Bakara/282) tefsiri
11 Asr suresi tefsiri
12 Nasr suresi tefsiri
13 Hz. Musa kıssasından tefsir örnekleri (Yûnus/71-92)
14 Hz. Şuayb kıssasından tefsir örnekleri (A'râf/85-93)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Muhammed b. Cerîr et-Taberî (ö. 310/922), Câmi'u'l-Beyân an Te'vîli Âyi'l-Kur'ân;
- İbn Ebî Hâtim (ö. 327/938), Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azîm;
- Ebu'l-Leys es-Semerkandî (ö. 373/983), Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azîm,
- Ebü'l-Hasen Ali b. Ahmed el-Vâhidî (ö. 468/1075), el-Vasît fi't-Tefsîr; el-Vecîz fi't-Tefsîr;
- Zemahşerî (ö. 538/949), el-Keşşâf
- Ebû Abdurrahmân es-Sülemî (325/936-412/1093), Hakâiku't-Tefsîr;
- Ebu'l-Kâsım Abdülkerim el-Kuşeyrî (376/986-465/1072), Letâifü'l-İşârât, Kâhire 1981;
- İbn Atıyye (ö. 541/1147), el-Muharraru'l-Vecîz;

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında aldığı puana göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.ozel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 - 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61