DERS ADI

: Tasavvuf'ta Yöntem

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5183 Tasavvuf'ta Yöntem SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SÜLEYMAN GÖKBULUT

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, tasavvufla ilgili yapacağı araştırmalarda bilimsel standartlara uygun teknik ve yöntemi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasavvuf ilmi ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2   Tasavvuf ilminin hangi şartlar altında ortaya çıktığını kavramaya çalışır.
3   Tasavvuf metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
4   Tasavvufla ilgili bilimsel araştırma yapma konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olur.
5   Bilimsel makale ve diğer konulardaki teknikler hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknikler Bilgi Toplama: Bilgi Fişleri
2 Temel İslam Bilimlerine Genel Bir Bakış (İlişki - Alan) Genel Plan: Giriş, Bölümler ve Sonuç (İçerik)
3 Tasavvufta Metodoloji Konuları İşleyiş: İktibas/Alıntı Metodları (Dipnot-Kaynakça)
4 İlimler Tasnifinde Tasavvuf Giriş-İçerik-Sonuç İlişkisi: Metin ve Kompozisyonu
5 Tasavvuf Kaynaklarının Genel Özellikleri
6 Tabakat ve Menâkıbnâme Türü Eserler ve Özellikleri
7 Istılahatu s-Sufiyye Türü Eserler ve Özellikleri
8 Ara sınav
9 Ön Hazırlık: Araştırma Konusunu Belirleme
10 Ön Hazırlık: Araştırma Konusunu Belirleme
11 Geçici Plan: Kaynak Tarama
12 Geçici Plan: Kaynak Tarama
13 Geçici Plan: Kaynak Tarama
14 Geçici Plan: Kaynak Tarama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Zeki Arslantürk-Hamit Arslantürk, Uygulamalı Sosyal Araştırma, Çamlıca Yay., İstanbul 2013.
- Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 2001.
- Tasavvuf Klasikleri, ed. Ethem Cebecioğlu, İstanbul 2010.
- İslami İlimlerde Metodoloji Meselesi, Ensar Neşriyat, İstanbul 2005, s. 1033-1136.
- Süleyman Gökbulut, İlimler Tasnifinde Tasavvufun Yeri , Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 19, Temmuz-Aralık 2007, ss. 245-264.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ile Final sınavında öğrenciye Tasavvuf ile ilgili kaynaklar ve bunların belirgin özellikleri ile alakalı klasik tarzda sorular sorulur ve bunları cevaplandırması talep edilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suleyman.gokbulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Örnek olay çalışması 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.333
ÖK.44
ÖK.55