DERS ADI

: Klasik Kelam Metinleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5171 Klasik Kelam Metinleri I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İslam İnanç sistemini klasik metinlerden anlama ve değerlendirebilmesi için öğrencinin teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arapça Klasik Kelam metinlerini temel eserlerden anlayıp-yorumlayabilme yeteneği kazanır
2   Kaynaklarda bulunan bilgi ve verileri eleştirel okuma ve değerlendirmeye tabi tutabilir.
3   Okuduğu metinlerde geçen alana ait temel sorunları farklı yönlerden analiz edebilir; sentezlere ulaşabilir
4   Klasik metinlerde geçen kavramları öğrenir
5   Günümüzde inançla ilgili bazı tartışmaların meselelerin tarihi kökenlerini öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pezdevî nin Usûlu ddîn adlı eserinden Kelam İlminin Öğrenilmesi ve Öğretilmesi Kısmı
2 Pezdevî nin aynı eserinden Bilgi, bilgi vasıtaları ve türleri kısmı
3 Pezdevî nin aynı eserinden âlem, âlemin yaratılmış olması ve bunun Allah ın varlığına delil oluşu kısmı
4 Pezdevî nin aynı eserinden Allah ın sıfatları (İlim, hayat, kudret, sem ve basar) kısmı
5 Pezdevî nin aynı eserinden Allah ın sıfatları (Mütekellim oluşu) kısmı
6 Pezdevî nin aynı eserinden Allah ın sıfatları (tekvîn sıfatı) kısmı
7 Pezdevî nin aynı eserinden Ruyetullah kısmı
8 Pezdevî nin aynı eserinden Risalet kısmı
9 El-Ûşî nin Kasîdetü l-Lâmiyyesi ilk 15 beyit tercüme ve açıklaması
10 El-Ûşî nin Kasîdetü l-Lâmiyyesi 15-30. beyitler tercüme ve açıklaması
11 El-Ûşî nin Kasîdetü l-Lâmiyyesi 30-48. beyitler tercüme ve açıklaması
12 El-Ûşî nin Kasîdetü l-Lâmiyyesi 48-66. beyitler tercüme ve açıklaması
13 Genel Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
1. Pezdevî, Usûlüddîn, (tah. Hans Peter Linss), Kahire 1963.
2-Kâdî Abdulcebbar, Usûlu l-Hamse (tah.Faysal Avn) Kuveyt 1998.
3- Sirâceddin Ali b. Osman el-Ûşî, Emâlî (Kasîdetü l-Lâmiyye)
4-Kâdî Abdulcebbar, Şerhu Usûlu'l-Hamse, Kahire 1965.
5-Evail-i makalat fi'l-mezahib ve'l-muhtarat. / Ebu Abdullah İbnü'l-Muallim Muhammed b. Muhammed Müfid, 413/1022 ; göz.geç. Mehdi Muhakkık. -- Tahran : Danişgah-ı Tahran, 1993/1372

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, Tercüme, Anlatma, araştırma soru- cevap, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.ilhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11
ÖK.22
ÖK.333
ÖK.444
ÖK.55