DERS ADI

: İslam Düşüncesinde Tasavvuf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5153 İslam Düşüncesinde Tasavvuf SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HİMMET KONUR

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasavvufun İslam düşüncesi içindeki yerini ve diğer ilim dallarıyla ilişkisini kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasavvuf düşüncesinin yapısını ve özelliklerini kavrar.
2   Tasavvufun İslam düşüncesindeki yerini anlar.
3   Tasavvufun belli başlı konu ve problemlerini tanır.
4   Tasavvufun diğer ilim dallarıyla olan ilişkisini öğrenir.
5   İlim dallarının birbirinden ayrıldıkları noktaları kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslâm Düşüncesinde Tasavvufun Yeri
2 Tasavvufun Tanımı ve Menşei
3 Bir İlim Olarak Tasavvuf
4 Selefiyyenin Tasavvufa Bakışı ve Hitap Tarzı
5 Kelamiyyenin Tasavvufa Bakışı ve Hitap Tarzı
6 Fakihlerin Tasavvufa Bakış ve Hitap Tarzı
7 ARA SINAV HAFTASI
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Felâsifenin Tasavvufa Bakışı
10 Sufiyyenin Selef, Kelam, Fıkıh ve Felsefeye Bakışı
11 Tasavvuf ve Ahlâk
12 Tasavvuf ve Psikoloji
13 Tasavvuf ve Edebiyat
14 Tasavvuf ve Güzel Sanatlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Louis Massignon, Doğuş Devrinde Tasavvuf, (Haz: Osman Türer-Cengiz Gündoğdu), İst. 2006.
2. R. A. Nicholson, Tasavvufun Menşei Problemi, (çev: Abdullah Kartal), İst. 2004, 13-35. (Afifi'nin Tasavvuf Araştırmaları ve Nicholson'ın Yeri başlıklı yazısı).
3. Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Yapısı, İst. 1985.
4. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İst. 2006.
5. Afifİ, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler, İst. 2000, 135-194.
6. Abdülhakim Yüce, "Bir İlim Olarak Tasavvuf", Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 4, Eylül 2000, 17-40.
7. Süleyman Gökbulut, "İlimler Tasnifinde Tasavvufun Yeri", Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 19, Temmuz-Aralık 2007, ss. 245-264.
Yardımcı kaynaklar:
Tasavvuf terimleri sözlükleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım ve Soru-cevap yöntemiyle, ele alınan konuların analiz ve değerlendirilmesi yoluna gidilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

himmet.konur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.42
ÖK.54