DERS ADI

: Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMH 5007 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kamu Hukuku Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. LALE BURCU ÖNÜT

Dersi Alan Birimler

Kamu Hukuku Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Temel hakların tanımlanması, tarihsel gelişiminin ve kuramsal temellerinin açıklanması,
Temel hakların korunmasına ilişkin sistemlerin değerlendirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel hakları tanımlayabilme
2   İnsan haklarının temel özelliklerini açıklayabilme
3   İnsan haklarının korunmasına yönelik ilkeleri uyuşmazlıklara uygulayabilme
4   İnsan haklarının korunmasına yönelik kuralları uyuşmazlıklara uygulayabilme
5   İnsan hakları alanındaki uygulamaları takip edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan hakları kavramı, önemi ve felsefi temelleri
2 İç hukukta temel hak ve özgürlüklerin niteliği ve sınırlandırılması
3 İç hukukta insan haklarının korunması
4 Avrupa Birliğinin İnsan Haklarına Yaklaşımı
5 Avrupa Konseyinin İnsan Haklarına Yaklaşımı
6 Güncel Gelişmeler Işığında AİHM'nin yetkisi
7 Güncel Gelişmeler Işığında AİHM'nin işleyişi
8 AİHM'e başvuru yolları (Devlet başvuruları)
9 AİHM'e başvuru yolları (Bireysel başvurular)
10 AİHSnin kişi bakımından uygulama alanı
11 AİHSnin yer bakımından uygulama alanı
12 AİHSnin zaman bakımından uygulama alanı
13 AİHSnin konu bakımından uygulama alanı
14 AİHM kararlarının iç hukukta yerine getirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TEZCAN, Durmuş /ERDEM, Mustafa Ruhan/SANCAKDAR, Oğuz/ ÖNOK, Rıfat Murat, İnsan Hakları El Kitabı, Seçkin Yayınları, Ankara 2019
DOĞRU, Osman/NALBANT, Atilla, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi, C.1-2, Legal Yayıncılık, İstanbul 2013
SAĞLAM, Musa (ed.), Bireysel Başvuru, Anayasa Mahkemesi Yayınları, Ankara 2013
TEZCAN, Durmuş /ERDEM, Mustafa Ruhan/SANCAKDAR, Oğuz, AİHS Işığında Türkiyenin İnsan Hakları Sorunu, Seçkin yayınları, Ankara 2004
GÖZÜBÜYÜK, Şeref/GÖLCÜKLÜ, Feyyaz, AİHS Ve Uygulaması, Turhan Kitabevi, Ankara 2011
AYBAY, Rona, İnsan Hakları, Pencere Yayınları, İstanbul 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste anlatımı, ders öncesi ve ders sonrasında öğrencilerin konulara hazırlanması, öğrencilerin görüş açıklama ve soru sorma yolu ile konulara katılımı, mahkeme kararlarının incelenmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.onut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:00- 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111111111111
ÖK.21111
ÖK.3111111
ÖK.411111
ÖK.511111