DERS ADI

: Çalışma Yaşamında Psikoloji ve Ergonomi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 5040 Çalışma Yaşamında Psikoloji ve Ergonomi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUNÇ DEMİRBİLEK

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çalışma yaşamında bireyi psikolojik açıdan incelemek ve öğrencilere psikoloji ile ergonomi arasındaki etkileşimi değerlendirebilme becerisini kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma yaşamının birey üzerindeki psikolojik etkilerini kavrayabilme
2   Çalışma yaşamı kalitesi ve verimliliği etkileyen psikolojik sorunları değerlendirebilme
3   Çalışanın sağlık ve güvenlik sorunlarını ve çözüm yollarını açıklayabilme
4   Çalışma ortam ve koşullarının iş mutluluğuna etkisini değerlendiebilme
5   İş, çevre ve birey uyumunu sağlayabilecek koşulları ve uygulamaları anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma Yaşamında Birey ve Çalışma Psikolojisi
2 Ergonomi Kavramı ve Psikoloji-Ergonomi İlişkisi
3 İşe Yabancılaşma ve Monotonluk
4 Çalışma Yaşamında Çatışma
5 İşyerinde Şiddet ve Psikolojik Taciz
6 İş Stresi
7 Ücret Yönetimi
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Ücret Adaleti
10 Çalışma Yaşamının Kalitesi
11 İş Doyumu
12 İş Mutluluğu
13 İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürü
14 Çalışanın İyilik Hali

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wayne F.Cascio. (2003). Managing Human Resources : Productivity, Quality of Work Life, Profits, 6th Edition, Boston, Mass. : McGraw-Hill/Irwin.
Aşkın Keser. (2011). Çalışma Psikolojisi, Bursa: Ekin Basım Dağıtım.
Frank J. Landy. (2010). Work İn The 21st Century : An İntroduction To İndustrial And Organizational Psychology, Malden, MA : Wiley-Blackwell.
Ernest J. McCormick ve Daniel R. Ilgen. (1980). Industrial psychology, 7th edition, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
David J. Oborne. (1987). Ergonomics at Work, 2nd edition, Chichester : Wiley.
Alaettin Sabancı ve Sarp Korkut Sümer. (2011). Ergonomi, 2. Baskı, Nobel Yayınevi, İstanbul.
Paul E. Spector. (2008). Industrial and Organizational Psychology : Research and Practice, 5th Edition, Hoboken, NJ : John Wiley & Sons.
Mustafa Yaşar Tınar. (1996). Çalışma Psikolojisi, İzmir: Necdet Bükey Matbaacılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev, araştırma, sunum ve aktif anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0.232.3010351
t.demirbilek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.145444
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.445444
ÖK.553555