DERS ADI

: Bilgi Toplumu ve Çalışma Yaşamı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 5011 Bilgi Toplumu ve Çalışma Yaşamı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEVDA DEMİRBİLEK

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere bilgi toplumunun yapısal özellikleri ile ilgili bilgileri öğretmek ve bilgi toplumunda çalışma yaşamını örgütler, yönetim uygulamaları ve güncel sorunlar bakımından değerlendirebilme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi toplumu kavramını ve özelliklerini tanımlayabilme
2   Bilgi toplumunu betimleyen teorileri bilebilme
3   Bilgi toplumunun sorunlarını örneklerle açıklayabilme
4   Bilgi toplumunun çalışma yaşamını analiz edebilme
5   Bilgi toplumunun örgütlerini ve yönetim uygulamalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi Toplumunun Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Yapısı
2 Bilgi Toplumu Teorileri 1: Alvin Toffler, Daniel Bell, Alain Touraine
3 Bilgi Toplumu Teorileri 2: Manuel Castels, Krishan Kumar, Ulrich Beck
4 Bilgi Ekonomisi
5 Bilgi Toplumunun Meslekleri
6 Bilgi Toplumunun Sorun Alanları
7 Bilgi Okuryazarlığı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Bilgi Teknolojileri ve Çalışma Yaşamı
10 Bilgi Toplumunda Çalışma Değerleri
11 Bilgi İşçisi ve Çalışma Koşulları
12 Bilgi Toplumunun Örgütleri
13 Bilgi Toplumunun Yönetim Uygulamaları
14 Bilgi Toplumunda Liderlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Daniel BELL, The Coming of Post-Industrial Society, Basic Books Inc. Publication, New York, 1973.
Veysel BOZKURT, Enformasyon Toplumu ve Türkiye, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996.
Cihan DURA ve H. ATİK, Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi ve Türkiye, Literatür, İstanbul, 2002.
Hüsnü ERKAN, Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1997.
Yoneji MASUDA, Managing in the Information Society, Basil Blackwell, Oxford, 1990.
Eileen M. TRAUTH, Culture of an Information Economy, Springer Press, Norwell, 2002
Frank WEBSTER, Theories of the Information Society, Routledge, New York, 1995.
Yardımcı kaynaklar:
Peter F. DRUCKER, Kapitalist Ötesi Toplum, (Çev.: Belkıs Çorakçı), İnkilap Kitapevi, İstanbul, 1993.
Peter F. DRUCKER, Geleceğin Toplumunda Yönetim, (Çev.: Mehmet Zaman), Hayat Yayınları, İstanbul, 2003.
David HARVEY, The Condition of Postmodernity, Basil Blackwel, Oxford, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev/araştırma, sunum ve aktif anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0.232.3010361
s.demirbilek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00 17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111