DERS ADI

: Çalışma Hayatında Pozitif Psikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 5031 Çalışma Hayatında Pozitif Psikoloji SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUNÇ DEMİRBİLEK

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, pozitif psikoloji disiplininin çalışma yaşamına olan etkisinin incelenerek, yüksek çalışma yaşamı kalitesine ulaşmak adına hem çalışan açısından olumlu özellik ve davranışların hem de olumlu örgütsel özelliklerin keşfedilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pozitif psikoloji hakkında genel bilgi sahibi olmak
2   Geçmişten bugüne çalışma yaşamındaki değişimi anlamak
3   Pozitif psikolojinin çalışma yaşamına olan etkisini anlamak
4   Çalışma yaşamı kalitesi kavramını öğrenmek
5   Pozitif örgütsel davranış hakkında bilgi sahibi olmak
6   Çalışma yaşamında bireyin olumlu özelliklerini kavramak
7   Olumlu ve motive eden çalışma ortamının özelliklerini kavramak
8   Olumlu çalışma ortamına ulaşmanın yolları hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pozitif psikolojiye giriş
2 Çalışmanın farklı anlamları ve değişen çalışma yaşamı
3 Çalışma yaşamı kalitesi
4 Pozitif psikolojinin çalışma yaşamına etkisi
5 Çalışma yaşamında eustress
6 Anlamlı çalışma
7 Çalışma mutluluğu ve yaşam mutluluğu ilişkisi
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Pozitif bireysel özellikler: Güçlü yönler
10 Pozitif bireysel özellikler: Psikolojik sermaye
11 Pozitif bireysel davranış: İşe bağlanma (Engagement)
12 Pozitif bireysel davranış: Akış (Flow)
13 Personel güçlendirme
14 İşin Geleceği ve Pozitif Psikoloji

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Roberts, L.M. & Dutton, J.E. (2009). Exploring Positive Identities and Organizations: Building a Theoretical and Research Foundation. New York, NY: Routledge.
Delle Fave, A., Massimini, F., & Bassi, M. (2011). Psychological selection and optimal experience across cultures: Social empowerment through personal growth. New York, NY: Springer.
Carr, A. (2016). Pozitif Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev/araştırma, tartışma ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0.232.3010351
t.demirbilek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.4555
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.75
ÖK.85