DERS ADI

: Social Policy in the Global Context

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 5041 Social Policy in the Global Context SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TİJEN ERDUT

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste küresel bağlamda çalışma yaşamına ilişkin değerler, kavramlar ve terminolojinin değişime uğratıldığına ve işgücü piyasası ve çalışma ilişkileri alanındaki işgücünü koruyan kurum, kural ve usullerinden giderek uzaklaşıldığına dikkat çekilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme kavramını, küresel üretim ağları ve küresel politik ağları tanımlamak
2   Sosyal politikada küresel aktörleri sınıflandırılmak.
3   Ulus devlet, çokuluslu işletmeler, sendikalar ve sivil toplum örgütlerini açıklamak.
4   İşletmelerin sosyal sorumluluğu, sosyal hareketler ve küresel çerçeve sözleşmeleri tartışmak.
5   Küresel gelişmeleri sosyal politika ile ilişkilendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küreselleşme Kavramı
2 Küresel Üretim Ağları
3 Küresel Politik Ağlar
4 Sosyal Politika ve Küresel Aktörler
5 Küreselleşme ve Ulus Devlet
6 Küreselleşme ve Refah Devleti
7 Çokuluslu İşletmeler
8 ARA SINAV
9 İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu
10 Küreselleşme ve Sendikalar
11 Küreselleşme ve Sivil Toplum Örgütleri
12 Küreselleşme ve Sosyal Hareketler
13 Küresel Çerçeve Sözleşmeler
14 Küreselleşme ve Uluslararası Çalışma Örgütü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arjan de Haan; Reclaiming Social Policy Globalization, Social Exclusion and New Poverty Reduction Strategies. Palgrave Macmillan, New York, 2007.
Mary DALY; Governance and social policy, Journal of Social Policy. Vol. 32, No. 1, 2003, s. 113 128.
Bob DEACON; The governance and politics of global social policy, Social Policy and Society. Vol. 4, No. 4, 2005, s. 437 445.
Gosta ESPING-ANDERSEN, Duncan GALLIE, Anton HEMERIJK, John MYERS; Why We Need a New Welfare State Oxford University Press, London, 2002.
Gudrun BIFFL, Joe ISAAC; Globalisation and core labour standards: Compliance problems with ILO Conventions 87 and 98. Comparing Australia and other English-speaking countries with EU member states, The International Journal of Comparative Law and Industrial Relations. Vol. 21, No. 3, Autumn 2005, s. 405-444.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma ödevi verilmesi
Tartışma ortamı yaratılması
Derse katılımın sağlanması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Küreselleşme kavramını, küresel üretim ağları ve küresel politik ağları tanımlamak, sosyal politikada küresel aktörleri sınıflandırılmak, ulus devlet, çokuluslu işletmeler, sendikalar ve sivil toplum örgütlerini açıklamak için yazılı sınavlar kullanılmaktadır.
İşletmelerin sosyal sorumluluğu, sosyal hareketler ve küresel çerçeve sözleşmeleri tartışmak ve küresel gelişmeleri sosyal politika ile ilişkilendirmek için yazılı sınavlar, araştırma ödevleri ve derse katılım kullanılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tijen.erdut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.1354
ÖK.2354
ÖK.3354
ÖK.4354
ÖK.5354